آرشیو یکشنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۱
اقتصاد
۴

پرداخت سود سهام عدالت بزودی اما مشروط

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: هم اکنون سازمان خصوصی آمادگی پرداخت نخستین مرحله سود سهام عدالت را به حساب مشمولان دارد.

سیدجعفر سبحانی در گفت وگو با رادیو اقتصاد افزود: این سازمان به شرط این که شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی موارد و مسائل مهمی همچون نحوه، چگونگی، اولویت بندی و موارد مشابه در زمینه ارائه سودهای پرداختی را تعیین و تکلیف کند، آمادگی پرداخت سود سهام عدالت را به حساب مشمولان دارد.

وی تصریح کرد: سازمان خصوصی سازی پیشنهادی درخصوص تعیین و تکلیف موارد و مسائل مزبور به شورای موردنظر ارائه و منتظر تصویب موارد پیشنهادی جهت اجراست.

وی اظهار امیدواری کرد: درصورتی که روند بدرستی انجام شود قبل از شش ماهه دوم سال جاری نخستین مرحله واریزی سود سهام به حساب مشمولان عملیاتی خواهد شد.

سبحانی خاطرنشان کرد: در عین حال برای تمامی مشمولان سراسر کشور یک صورتحساب تولید و از این روز مشمولان می توانستند به سامانه مراجعه و صورتحساب خود را دریافت کنند.

وی در ادامه تعداد جمعیت مشمول سهام عدالت در ایران را 49 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد نزدیک به دو میلیون نفر افراد متوفی هستند.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان این که هم اکنون با کسر افراد متوفی 47 میلیون و 200 هزار نفر مشمول سهام عدالت هستند، اظهار کرد: از 17 اسفند سال گذشته تاکنون جمعیتی بالای 36 میلیون نفر از مشمولان برای دریافت صورتحساب خود به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده اند.