آرشیو دوشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۴۲
اقتصاد
۱۵

خسرو تاج عنوان کرد: افزایش 30 درصدی واردات خودرو نسبت به دوره مشابه سال قبل

قائم مقام وزیر در امور تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد واردات خودرو در شش ماه آتی می تواند منجر به کاهش قیمت ها شود، زیرا عرضه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت و ریاست سازمان توسعه تجارت ایران، درباره خبری مبنی بر مسدودشدن ثبت سفارش خودرو، گفت: در نیمه اول مرداد سال جاری، به دلیل تغییراتی که در سیستم ثبت سفارش و نظام بارگذاری آن در سامانه جامع تجارت پیش آمد، مدت محدودی ثبت سفارش برای واردات خودرو کند شد، اما درحال حاضر با توجه به سیاست ها و دستورالعمل های جدید که برای دولت ارسال شده و برای تصویب آن درخواست رسیدگی کرده ایم، ثبت سفارش محدود شده تا دستورالعمل جدید ابلاغ شود؛ اما این به معنی توقف واردات نیست.

دستورالعمل جدید با رعایت تاکید بر تولیدات داخلی، سرمایه گذاری مشترک، توسعه صادرات و... خواهد بود، آنچه درحال حاضر وارد می شود ناشی از ثبت سفارش اواخر سال گذشته و چهار ماه اول سال جاری است و تا دی ماه سال جاری فرصت ورود آن وجود دارد؛ بنابراین واردات آنها با مانع مواجه نیست، خریداران خودرو آگاه باشند محدودیتی در واردات خودرو از محل ثبت سفارشات قبلی وجود ندارد و آنچه در چهار ماه اول سال جاری ثبت سفارش شده به مراتب بالاتر از ثبت سفارش دوره مشابه سال قبل است که در صورت واردات در شش ماه آتی می تواند منجر به کاهش قیمت ها شود، زیرا عرضه نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز افزایش یافته است.

خسروتاج افزود: در چهارماهه اول سال جاری حدود 26 هزار دستگاه خودروی سواری وارد و در گمرکات کشور ترخیص شده که در مدت مشابه سال گذشته حدود 18 هزار دستگاه بوده است که نشان دهنده افزایش 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.