آرشیو دوشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۲
جهان
۶

پیروزی های خیره کننده مقاومت علیه تکفیری ها در شرق لبنان

ارتش لبنان و نیروهای مقاومت با پشتیبانی ارتش سوریه همچنان به پیشروی های خود در نبرد با تکفیری های داعش در مرزهای مشترک سوریه و لبنان ادامه می دهند.

بنا به گزارش خبرگزاری ها، ارتش سوریه و مقاومت لبنان تاکنون در جریان عملیات «وإن عدتم عدنا» بر وادی مسعود، وادی ابوخضیر، وادی الحمرا و خربه الحمرا الفوقا و نیز بلندی های حرف وادی فاره، حرف مکباش، تل المصیده، راس شعبه المغاره، قرنه شمیس، دوار خنجر، شعبه السوقی، وادی دوار خنجر، شمیس الزمرانی و ثنایا الحریق، ابوخدیج، شلوف الزمرانی مشرف به گذرگاه الزمرانی و جبل الموصل، مسلط شده اند و در حال پیشروی هستند. این نیروها با ورود به گذرگاه الزمرانی مقادیر زیادی سلاح و مهمات از تکفیری ها به غنیمت گرفتند. در جریان این عملیات تاکنون 87 کیلومترمربع از لوث داعش آزاد شده است و 50 داعشی تسلیم شده اند.

ارتش لبنان نیز در اولین روز عملیات «فجرالجرود» موفق بر تسلط بر طلعه خله، سهلات الشمیش، سهلات الخرز، سهل خربه داوود و بلندی المخیرمه و تله خلف و سیطره آتشباری بر مراح درب العرب شده و در محور حقاب خزعل، ارتش لبنان بر سهلات قلد الثعلب مسلط شد و بر عزه غنام نیز سیطره آتشباری پیدا کرد.