آرشیو دوشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۲
جهان
۶

کوتاه از جهان

عناصر داعشی بازگشته به اروپا، تهدیدی برای قاره سبز

روزنامه انگلیسی آبزرور در گزارشی آورده است: صدها جهادی وابسته به گروه تروریستی داعش که به اروپا برگشته اند تهدیدی برای اتحادیه اروپا به شمار می روند.

این روزنامه در ادامه نوشت: در حالی که تلاش ها برای پیدا کردن عناصر باند مراکشی مسئول حملات تروریستی در اسپانیا ادامه دارد، اروپاییان نگران صدها جهادی بازگشته از مناطق جنگی هستند که تهدید بزرگی برای اتحادیه اروپا به شمار می روند؛ تروریست هایی که به دروازه های اروپا رسیده اند. آبزرور در گزارش خود اضافه کرده است: باور عمومی بر این است که نزدیک به هزار جهادی به مراکش و تونس قاچاق شدند و از میدان های درگیری که داعش دولت خلافتش را تاسیس کرد، منتقل شده اند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه آورده است: 300 نفر از عناصر تروریستی داعش به کشور مراکش بازگشتند و پنج نفر از این تروریست ها در ایالت «کاتالونیا» حملاتی را انجام دادند.

آبزرور به نقل از یک فرمانده سابق داعشی تصریح کرد که نزدیک به 1600 مراکشی به گروه داعش در سوریه و عراق ملحق شده اند، امری که باعث شد تبدیل به بزرگ ترین ملیتی شوند که به این گروه تروریستی ملحق شده اند و نیمی از آنها نیز تقریبا کشته شدند. / مهر

دیدار محرمانه پادشاه عربستان با افسر عالی رتبه قطری در مغرب

پایگاه مغربی «لی 360» فاش کرد: پادشاه عربستان اخیرا در شهر طنجه مغرب با یک افسرعالی رتبه قطری دیداری محرمانه داشت.

این پایگاه مغربی به نقل ازمنابع آگاه گزارش داد: ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با ژنرال طیب اورال اوغلو، فرمانده ترکیه ای الاصل نیروهای مسلح قطر در محل اقامتش در قصر سلیمانیه در منطقه اجبیله شهر طنجه مغرب ملاقات کرد.

امیر قطر، اوغلو را در دهم ژوئن گذشته به مدت شش ماه قابل تمدید در این مقام با اختیارات تامه منصوب کرد. روزنامه مغربی افزود: ژنرال قطری که از سوی امیر قطر برای مذاکرات محرمانه با پادشاه عربستان به مغرب فرستاده شده بود، نزدیک به 40 دقیقه با ملک سلمان درباره تحولات اخیر و بحران بین قطر و کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر گفت وگو کرد.

در این دیدار برخی فرماندهان نزدیک به پادشاه عربستان از جمله پسرش نیز حضور داشتند.

پادشاه عربستان این روزها تعطیلات خود را در محل اقامتش در شهر طنجه مغرب می گذراند. / ایرنا

اسد: بهای سنگینی برای ناکام گذاشتن طرح غرب پرداختیم