آرشیو دوشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۲
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

برهانی: الان وقت جوانگرایی در والیبال نیست

تیم ملی والیبال بانوان در جایگاه نهم والیبال زنان آسیا قرار گرفت. این تیم با این نتیجه بازی های AVC کاپ را از دست داد و در مجموع نیز به نسبت سال گذشته افت کرد. مائده برهانی، ملی پوش تیم ایران درباره نتایج این تیم می گوید: برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برنامه ریزی نشده بود، در حالی که زمان برای آماده سازی تیم وجود داشت. لیگ اوایل اسفند به اتمام رسیده و همه بازیکنان در حال استراحت بودند و بسیار راحت فرصت سوزی شد.

برهانی درباره راهکارهایی که می تواند به والیبال بانوان کمک کند، توضیح می دهد: نیاز به جوانگرایی است، اما نه در تیم ملی بزرگسالان! باید در ابتدا پشتوانه سازی کرد، در حال حاضر بازیکنی وجود ندارد که بتواند جایگزین ملی پوشان بزرگسال شود و کار اشتباهی است اگر بخواهند این کار را انجام دهند، چون بازیکنی وجود ندارد که این پتانسیل را داشته باشد که در تیم ملی بزرگسال فعالیت کند. تمرکز فدراسیون والیبال در بخش بانوان باید بر پایه سازی و ساختن بازیکنان پایه باشد و از طرف دیگر روی بزرگسالان نیز سرمایه گذاری شود تا بتوانند نتایج خوبی کسب کنند.

این ملی پوش والیبال درباره رقابت های انتخابی قهرمانی جهان می گوید: کمتر از یک ماه دیگر فرصت است. در رقابت های انتخابی قهرمانی جهان کسب نتیجه برای فدراسیون مهم نیست، زیرا واقعیت این است با توجه به گروه بندی مسابقات خیلی امید به درخشش در این مسابقات نیست. با تایلند، کره جنوبی، کره شمالی و ویتنام همگروه هستیم که بازی با این چهار تیم سخت است.