آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۳
اقتصاد مقاومتی
۸

تقلب در بازار فیلتر هوا

داود سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه لاستیک، روغن و فیلتر با اشاره به تقلبی بودن 40 تا 45 درصد از فیلتر های هوا نسبت به تولید خانگی و زیرپله ای فیلتر هوا بی کیفیت هشدار داد.

سعادتی نژاد در ادامه افزود: مواد اولیه وارداتی این کالا نیز بی کیفیت است که بخشی از این مواد در منازل و تولیدی های غیراستاندارد تبدیل به فیلتر می شود.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر برمواد اولیه وارداتی در این بخش گفت: برای مقابله با این معضل باید سازمان های استاندارد و گمرک همکاری بیشتری با اتحادیه داشته باشند.

رئیس اتحادیه لاستیک روغن و فیلتر زمان دریافت استاندارد را طولانی دانست و افزود: برخی از تولیدکنندگان فیلترهای هوا و روغن با توجه به برخورداری از تجهیزات لازم پس از دریافت یک مجوز هردو کالا را تولید می کنند در حالی که دریافت استاندارد کامل الزامی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سعادتی نژاد با اشاره به پرکردن قوطی های برندهای معروف با روغن های تصفیه دوم در حاشیه شهر ها ادامه داد: این هم از معضلات بازار روغن خودرو است که سودجویانی با جمع آوری روغن های سوخته وتصفیه آن و افزودن مواد اولیه بانام برندهای معتبر آنها را روانه بازار می کنند.

وی با اشاره به فعالیت 5 برند معتبر تولید روغن و تولیدکنندگان فیلترهوای استاندارد در کشور افزود: تولید این کارخانه ها با استانداردهای بین المللی برابری می کند.