آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۳
فرهنگ و هنر
۱۶

موسیقی

حماسه آزادگان در سوئیت سمفونی «افلاکیان»

سوئیت سمفونی «افلاکیان» ساخته مسعود پیروی، بزودی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی و اجرا می شود. جواد خضرایی، مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اعلام خبر فوق گفت: بعد از سمفونی «حماسه و اقتدار» که توسط استاد مجید انتظامی ساخته و اجرا شد، افلاکیان، دومین بیان موسیقایی دفاع مقدس است که به سفارش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تولید می شود.

وی اظهار کرد: مسعود پیروی، این اثر را با محوریت آزادگان سرافراز در پنج بخش (موومان) ساخته است که سه بخش آن بی کلام و دو بخش دیگر شامل تصنیف و آواز است. مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: حماسه دفاع مقدس، بی نظیر است و در حوزه موسیقی کمتر به آن پرداخته شده و ساخت این سمفونی در راستای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس در قالب هنری به نسل جوان است.

«تابستون بندری» به یاد محمود جهان

کنسرت «تابستون بندری» کاری از گروه آوای موج به سرپرستی محسن آقایی 12شهریور در تالار وحدت برگزار می شود.

آن طور که احسان میرضیایی، مدیر اجرایی این کنسرت به جام جم می گوید، کنسرت گروه آوای موج که به دلیل درگذشت استاد محمود جهان کنسل شده بود، بار دیگر 12 شهریور در تالار وحدت برگزار می شود و عیسی سلیمیان قطعاتی خاطره انگیز از جمله آثار استاد جهان را می خواند.

اعضای گروه آوای موج را در این کنسرت محسن آقایی نوازنده نی انبان و سرپرست گروه، عیسی سلیمیان خواننده، سهند امامزاده نوازنده پرکاشن، علیرضا فرحی نوازنده ضرب و تمپو، سیاوش مهیمنیان آزاد نوازنده تمپو، فرهاد گلگون نوازنده دم دم، امین باسره نوازنده عود،مهدی گلستانی نوازنده ضرب و دمام و رضا جاسمیان نوازنده ادوات تشکیل می دهند. در کنسرت تابستون بندری، هادی منوچهری اجرای حرکات آیینی را عهده دار است.