آرشیو چهارشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۴
شهرستان ها
۷

هنرمندان استان گلستان تسهیلات بانکی می گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان خبر داد و گفت: میزان این تسهیلات بانکی برای هنرمندان از یک تا 10 میلیون تومان شناور است.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، افزود: تمامی هنرمندان که عنوان مهارتشان در سایت تعریف شده می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی هدف از واگذاری این تسهیلات را حمایت از هنرمندان و ایجاد اشتغال دانست و گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات باید شاغل یا زیرپوشش بیمه اشتغال نباشند و از هیچ ارگانی تسهیلات اشتغال دریافت نکرده باشند.

فضیلت گفت: نامه درخواست متقاضی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی، نامه تاییدیه مدیرکل و یا مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان، ارائه مدرک دانشگاهی مرتبط یا گواهی مهارت تاییدیه فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخرین مدرک تحصیلی و اجاره نامه منزل مسکونی یا سند مالکیت محل سکونت برای تشکیل پرونده تسهیلات مشاغل خانگی موردنیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین از پذیرش فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با حوزه کاری این دستگاه در قالب «طرح کارورزی» خبر داد.

فضیلت افزود: افراد تحصیل کرده می توانند در واحدهای پذیرنده مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند آموزشگاه های هنری و کانون های تبلیغاتی در قالب طرح کارورزی مشغول شوند.

وی درباره طرح کارورزی گفت: اداره کار و امور اجتماعی شرایطی فراهم آورده تا افراد تحصیل کرده با شرایط مشخص بتوانند 4 تا6 ماه با فعالیت در هریک از واحدهای مشخص شده، حقوق دریافت کنند.

فضیلت با تاکید بر این نکته که حقوق کارورزان از سوی اداره کار تامین می شود، افزود: هدف از اجرای این طرح کسب مهارت و تجربه و ایجاداشتغال برای جوانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره شرایط کارورزی، گفت: حداکثر 25 سال برای مقطع کاردانی، 28سال برای کارشناسی، 33 سال برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: به حداکثر سن دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار ذکوری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند، 2سال اضافه می شود.