آرشیو چهارشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۴
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

کتاب «حکایت سینماتوگراف» رونمایی شد

مراسم دیدار با نویسنده و رونمایی از کتاب «حکایت سینماتوگراف» با استقبال گسترده علاقه مندان و دانشجویان سینما روز دوشنبه 30 مرداد، در کتابفروشی کیهان برگزار شد.

در این مراسم که اولین برنامه جشن امضای محصولات انتشارات کیهان بود، علاقه مندان ضمن گفت وگو با سعید مستغاثی، نویسنده «حکایت سینماتوگراف» این کتاب را هدیه می گرفتند. در این مراسم که حدود دو ساعت طول کشید، برخی از منتقدان و نویسندگان سینما نیز حضور داشتند.

همچنین از اتفاقات رونمایی و جشن امضای کتاب «حکایت سینماتوگراف» حضور پررنگ دانشجویان سینما و بحث و گفت وگوی آنها با سعید مستغاثی درباره محتوا و اسناد مطرح شده در کتاب، وضعیت چاپ جلد دوم آن و مسائل مبتلابه سینما بود.

گفتنی است، کتاب «حکایت سینماتوگراف» شصت و دومین جلد از مجموعه «نیمه پنهان» است که توسط دفتر پژوهش های موسسه کیهان تولید و منتشر شده است. این کتاب که دفتر اول «واکاوی تاریخ سینمای ایران» محسوب می شود، به قلم «سعید مستغاثی» کارگردان مستندهایی چون «راز آرماگدون»، «اینک آخرالزمان» و... نگاشته شده و روایاتی ناگفته از سال های ابتدایی ورود سینما به ایران تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی است.