آرشیو چهارشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۷۶
فن آوری
۸
تاپ اپ

مدیریت «آنلاین» پرداخت قسط ها

ماهرخ چنگیز

پرداخت قسط به بخش جدایی ناپذیر زندگی خیلی از مردم تبدیل شده است. برخی اوقات هم آنقدر پرداخت قسط به بانک ها و آدم های مختلف زیاد می شود که ممکن است پرداخت برخی از آنها را فراموش کنید. در این شرایط نیاز به مدیریت دقیقی روی زمانبندی و پرداخت قسط های خود خواهید داشت. بسیاری تا قبل از همه گیر شدن استفاده از گوشی های همراه یا تبلت، زمان و میزان پرداخت قسط ها را در یک دفترچه یا تقویم یادداشت می کردند اما حالا راه های بهتر و هوشمندانه تری وجود دارد. از جمله این راه ها می توان به استفاده از اپلیکیشن های مخصوص در این زمینه اشاره کرد. یکی از این برنامه ها «دفترچه اقساط همراه» است. برنامه فارسی که می توانید براحتی و به کمک آن قسط های خود را مدیریت کنید.

یادآوری پرداخت زمان قسط ها قبل از سررسید، نمایش تاریخ اقساط روی تقویم، مشاهده وضعیت اقساط روی نمودار، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و امکان بازگردانی فایل های پاک شده و... از جمله قابلیت های اصلی این برنامه است. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است. بعد از نصب آن روی گوشی در صفحه اصلی اپلیکیشن نخستین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک «دفترچه» است. پس از ایجاد دفترچه قسط های مختلفی که در ماه باید پرداخت کنید، حالا اطلاعاتی مانند تاریخ پرداخت قسط را از طریق تقویم مشخص کنید تا در نهایت این برنامه در زمان مشخص شده پرداخت را به شما یادآوری کند.

علاوه بر بخش هایی مانند دفترچه و تقویم، بخش دیگری به نام «معوق» نیز در نوار ابزار برنامه دیده می شود که مدیریت اقساط معوق با استفاده از این قسمت امکان پذیر می شود. بایگانی کردن دفترچه ای که قسط های آن پرداخت شده اند از دیگر قابلیت های این برنامه است. گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعاتی که در این برنامه ثبت کرده اید نیز از دیگر نکات مثبت آن است که این امکان کمک می کند که در صورت بروز مشکل یا حذف اتفاقی به اطلاعات ثبت شده دسترسی داشته باشید. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.