آرشیو چهارشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۴
اخبار کشور
۱۰

عطریانفر: برخی نمایندگان در جریان رای اعتماد مطالبات شخصی خود را دنبال می کردند/مدیریت فراکسیون امید نیازمند بازنگری است

یک عضو ارشد حزب کارگزاران با بیان اینکه در جریان رای اعتماد به وزرا برخی از نمایندگان توقعات و مطالبات شخصی یا منطقه ای خود را تعقیب می کردند، فراکسیون امید را نیازمند بازنگری در مدیریت دانست.

محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران اظهار داشت: ما به عنوان برخی از چهره های اصلاح طلب در جبهه اصلاحات، اطلاعات دقیقی از آنچه در فراکسیون امید و پارلمان می گذرد، نداریم اما پیام هایی که از سوی برخی نمایندگان شنیده ایم نشان می دهد عملکرد مدیریت فراکسیون امید در جریان رای اعتماد به وزرا چندان رضایت بخش نبوده است.

وی افزود: علت این تحلیل ناشی از آن است که بخشی از نیروهای فراکسیون امید مشخصا رای خود را به چهره های مورد نظر آقای روحانی ندادند. طبیعی است که اگر مدیریت مناسب تری صورت می گرفت، شاید شخصیتی مثل آقای حجتی که عملکردش مورد تایید همه جناح ها است، رای بالاتر می گرفت یا مهندس بیطرف که از چهره های موفق دولت اصلاحات بود، می توانست رای اعتماد بگیرد.

عطریانفر خاطرنشان کرد: مجموع دیدگاه ها دلالت بر آن دارد که فراکسیون امید در مدیریت نیازمند بازنگری است و باید ظرفیت ها دوباره ارزیابی شوند و تجدید ساختار شوند تا امکان اعتماد قطعی به این فراکسیون در برخی بزنگاه ها فراهم شود.

وی که با سایت خبری انتخاب گفت وگو می کرد، با اشاره به قطع شدن ارتباط فراکسیون امید با جریان های مختلف در درون جبهه اصلاحات، گفت: فراکسیون امید رابطه تنگاتنگی با جریان که اصلاحات که شورای عالی اصلاحات آن را نمایندگی می کند، ندارد و رابطه تشکیلاتی برقرار نیست. شاید بخشی از مشکلات ناشی از این ضعف ارتباط باشد.

عضو حزب کارگزاران در پاسخ به سوالی در مورد برخی انتقادات نسبت به لابی گری ها، گفت: این ایراد وجود دارد که بعضا شاهد بودیم برخی از نمایندگان بیش از آنکه ذهنشان متوجه مسئولیت ملی و کلان خود باشد، برخی از توقعات و مطالبات شخصی یا منطقه ای خود را تعقیب می کردند.

عطریانفر اظهار داشت: تا زمانی که انتخابات حزبی نداشته باشیم، این مشکلات ادامه خواهد داشت. این آقایان در حالت فورس ماژور وارد لیست شدند، در زمانی که چهره های مورد انتظار اصلاح طلب نتوانستند به انتخابات راه پیدا کنند.

وی ادامه داد: نهادهای پشتیبان باید بتوانند با یک ارتباط مستقیم و مستمر با شورا و مجلس، رابطه مستقیم و توجیه گر با این دوستان برگزار کنند و آنها را از برخی عوارض تصمیمات شخصی، غیرملی و منطقه ای بازدارند.