آرشیو چهارشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۴
صفحه آخر
۱۲

احتمال تروریستی بودن تصادف ناو آمریکایی واشنگتن عملیات دریایی در سراسر جهان را متوقف کرد

در پی برخورد ناو آمریکایی با یک نفت کش در آب های مالزی نیروی دریایی آمریکا عملیات خود در سراسر جهان را متوقف کرد.

بر اثر برخورد یک ناو آمریکایی با یک کشتی نفتکش در بامداد روز دوشنبه (به وقت محلی) در شرق سنگاپور، 10 خدمه این ناو آمریکایی ناپدید و پنج ملوان دیگر زخمی شدند. طی چند ماه گذشته این دومین ناو نیروی دریایی آمریکاست که دچار حادثه شده که شک و تردیدها را درباره عمدی بودن این حادثه ها برانگیخته است. «جان ریچاردسون»، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای نادر در واکنش به این حادثه مشکوک اعلام کرد: نیروی دریایی آمریکا تمامی عملیات دریایی خود در سراسر جهان را متوقف می کند.

در همین رابطه شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، نیز به نقل از «جان کربی» سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: حادثه روز (یکشنبه) برخورد ناوشکن آمریکایی با یک فروند نفتکش در آب های شرقی سنگاپور، موضوعی نیست که بشود به راحتی از آن عبور کرد و نیاز به تحقیق جامع دارد. و این حادثه، دومین حادثه از این دست در دو ماه گذشته است و متاسفانه تبدیل شدن اینگونه حوادث به یک روال عادی، شائبه احتمال «نظام مند» بودن این موضوع را قوت می بخشد.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش مجری سی.ان.ان که از وی پرسید: آیا می توان گفت که میان برخورد حوادث مشابه دو ماه گذشته رابطه ای وجود دارد، گفت: «آری. پاسخ شما مثبت است. ماه گذشته چنین اتفاقی برای ناوشکن فیتزجرالد روی داد که نیروی دریایی تحقیقات جامعی را در این باره آغاز کرده است. آنها درباره این موضوع که آیا این گونه حوادث «نظام مند» هستند یا خیر، به زودی توضیح خواهند داد و من مطمئنم که با این حادثه، تحقیقات در این باره وارد مرحله جدید و جدی تری خواهد شد.