آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۱۲۷
خبر
۲
رویداد

توصیه رئیس جمهوری به دستگاه های اجرایی:پاسخگویی به مطالبات مردم در صدر برنامه ها باشد

دنیای اقتصاد:حسن روحانی، رئیس جمهوری روز گذشته در جلسه هیات دولت، تاکید کرد: اجرای برنامه های کلان کشور و همچنین پاسخگویی به مطالبات بحق مردم و خواسته های آنان که در انتخابات 29 اردیبهشت متجلی شد، باید در صدر برنامه های دستگاه های اجرایی باشد و گزارش آن در مناسبت هایی نظیر هفته دولت به مردم ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری ضمن تبریک آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالیت این شوراها را نمادی روشن از اهتمام نظام اسلامی به حقوق شهروندی و محوریت اراده مردم در اداره امور تمام بخش ها و سراسر کشور دانست. رئیس جمهوری همچنین با تشکر از زحمات اعضای دوره های پیشین شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه دوره چهارم و نیز تبریک و آرزوی موفقیت برای اعضای پنجمین دوره این شوراها، تاکید کرد: دولت دوازدهم و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت شکل گرفتند و همزمانی آغاز به کار 1245 شورای شهر و بیش از 35 هزار شورای روستا با فعالیت دولت دوازدهم، فرصتی بزرگ برای همدلی و همراهی در تحقق سریع تر برنامه ها و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی به ویژه در حوزه خدمات اجتماعی است.

بررسی گزارش درخصوص بودجه سال 1396

همچنین درابتدای این جلسه، گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره منابع و مصارف بودجه عمومی شامل عملکرد گذشته و پیش بینی آینده مورد بررسی قرار گرفت و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون عملکرد بودجه در دوره 1395-1392، عملکرد دوره 5 ماهه اول و پیش بینی عملکرد 12 ماهه سال 1396، اهم مصارف قابل تامین در سقف منابع قابل تحقق و مدل مهندسی و دستیابی به اهداف اصلی و راهبردی برنامه پرداختند. همچنین هیات وزیران در ادامه جلسه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.