آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

تعداد تیم های لیگ برتر بسکتبال باز هم کم شد

درحالی که فدراسیون بسکتبال فرصت اعلام آمادگی را برای تیم های لیگ برتری تا 20 شهریور اعلام کرده است، اما غیر از پتروشیمی بندرامام خبری از تیم های دیگر نیست و مشخص نیست وضعیت لیگ فصل آینده به چه ترتیبی خواهد بود.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام که وضعیت مالی خوبی دارد، در نقل و انتقالات یکه تاز بوده و از طرفی با استخدام بازیکنان خارجی به فکر نتیجه گیری در بسکتبال باشگاه های آسیاست.

غیر از نماینده بسکتبال ایران در جام باشگاه های آسیا، از تیم های دیگر اخباری مبنی بر انحلال یا کناره گیری شنیده می شود. تیم بسکتبال دانشگاه آزاد دارنده عنوان سوم لیگ برتر فصل گذشته با هزینه های سنگین تیمداری در لیگ برتر تصمیم دارد فعالیتش را در لیگ یک دنبال کند.

از اراک خبر می رسد باشگاه شهرداری در هیچ رده ای به صورت حرفه ای تیمداری نمی کند. شهرداری کاشان و نماینده شیراز نیز پیش از این اعلام انحلال کرده بودند. تا اینجا از میان ده تیم سال گذشته چهار تیم از لیگ برتر کناره گیری کردند.

بسکتبال باشگاهی چندفصلی است شرایط خوبی از لحاظ حضور تیم ها و اسپانسرها ندارد و این وضعیت برای آینده این رشته نگران کننده به نظر می رسد. با این شرایط بازیکنان و مربیان زیادی باید فکری به حال آینده ورزشی خود کنند، چون ظاهرا کسی به فکر شرایط به وجود آمده نیست.

فارس درباره نقل و انتقالات بسکتبال نوشت، برای نخستین بار است فدراسیون بسکتبال، سهمیه بازیکنان ملی را آزاد کرده است و بنابر اظهارنظر کارشناسان فقط دو تیم متمول لیگ، پتروشیمی و نفت آبادان می توانند بازیکنان ملی جذب کنند که تاکنون نیز بیشتر ملی پوشان جذب این تیم ها شدند.

تعدادی از باشگاه ها با انتقاد از فدراسیون بسکتبال به دلیل افزایش بی رویه دستمزدها قصد ادامه فعالیت در لیگ برتر را ندارند. حتی در بخش مکاتبات برای اعلام آمادگی تیم ها می گویند فدراسیون بسکتبال در آخرین نامه خود لحن توهین آمیز و بی تفاوتی را در شرایط دشوار مالی تیم ها به کار برده که سبب ناراحتی برخی مدیران عامل باشگاه ها شده است.