آرشیو شنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۶
شهرستان ها
۷

آغاز عملیات احداث 3 پست فشار قوی در شهرهای شوشتر و گتوند

عملیات احداث و توسعه سه پست فشار قوی در شهرهای شوشتر و گتوند با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

اهواز- خبرنگار کیهان: استاندار خوزستان در مراسم کلنگ زنی این پروژه ها گفت: وضعیت خطوط و پست های انتقال برق در استان قابل قبول است ولی با توجه به مصرف بالا و نیاز استان لازم است طرح های توسعه با جدیت پیگیری شود تا شاهد افزایش پایداری در آینده باشیم.

غلامرضا شریعتی یکی از علل تعطیلی ادارات در ساعت 13 را کاهش بار شبکه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 33 روز ادارات در ساعت 13 تعطیل شدند. وی ادامه داد: گرمای هوای امسال موجب شده مردم از وسایل سرمایشی بیشتری استفاده کنند و این موضوع رشد مصرف را نسبت به سال گذشته دو برابر کرده است. طبق پیش بینی ها وضعیت آب و هوایی استان تا پایان تابستان به همین شکل ادامه خواهد داشت.

شریعتی اظهار داشت: یکی از مشکلات صنعت برق خوزستان این است که پست ها را در گذشته با ظرفیت های بزرگ ساخته اند و اکنون 210 پست برق در این شبکه وجود دارد که مصرف آن بیش از 8200 مگاوات می باشد، در حالی که در یکی از استان های همجوار خوزستان با پیک مصرف چهار هزار مگاوات تعداد 270 پست ساخته شده که این موجب می شود اگر اتفاقی برای یکی از پست ها بیفتد بار آن به دیگر پست های مجاور منتقل می شود که لازم است مدیران صنعت برق استان پیگیری بیشتری برای ساخت پست در مناطق مختلف استان داشته باشند.

وی اضافه کرد: استان خوزستان با 75 پست موقت دارای رتبه نخست در کشور است که این پست ها موجب می شوند شبکه پایداری کمتری داشته باشد و من دستور داده ام تا دو سال آینده این پست ها به حداقل برسند.