آرشیو شنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۶
اقتصادی
۴

معاون بنیاد مسکن: 2 میلیون واحد مسکونی غیرمقاوم روستایی در کشور وجود دارد

معاون پشتیبانی و استان های بنیاد مسکن گفت: حدود دو میلیون واحد مسکونی کم دوام و غیرمقاوم روستایی در کشور وجود دارد که هر سال 200 هزار واحد آن باید مقاوم سازی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هادی درفشی درباره وضعیت خانه های غیرمقاوم روستایی و اقدامات صورت گرفته در جهت مقاوم سازی اظهار کرد: حدود دو میلیون واحد مسکونی کم دوام و غیرمقاوم روستایی در کشور وجود دارد. طبق برنامه باید هر سال 200 هزار واحد مسکونی جدید و مقاوم در مناطق روستایی کشور ساخته شود.

وی ادامه داد: طرح ملی مقاوم سازی مسکن های روستایی از سال 1384 شروع شده و در این راستا تاکنون یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته و یک میلیون و 800 هزار واحد دیگر در حال ساخت است. برای تامین منابع مالی طرح مقاوم سازی مساکن روستایی مشکلی وجود ندارد و همه متقاضیان روستایی می توانند با بهره مندی از وام های ارزان قیمت از مزایای طرح مقاوم سازی واحدهای جدید بهره مند شوند. امسال سقف وام پرداختی برای مقاوم سازی مساکن روستایی با کارمزد چهار درصد افزایش یافته است.

معاون پشتیبانی و امور استان های بنیاد مسکن از انعقاد تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی برای طرح های مشترک ساخت مسکن روستایی و ایجاد زیرساخت های اشتغال در مناطق روستایی کشور خبر داد.

درفشی افزود: بر اساس این طرح از محل اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی، ساخت مسکن منطبق با نیازهای معیشتی روستاییان به خصوص در بخش های دامداری، ساخت انبار علوفه و صنایع دستی صورت می گیرد تا بر اساس آن ماندگاری روستاییان افزایش یابد.

وی گفت: این نهاد انقلاب اسلامی 150 هزار واحد مسکونی برای محرومان سراسر کشور طی برنامه پنج ساله ششم در نقاط شهری و روستایی احداث می کند.