آرشیو شنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۶
حوادث
۱۹

رهایی عاملان قتل در پاتوق شیشه ای از قصاص

دو پسر جوان به اتهام آتش زدن و قتل یکی از دوستانشان، با رای دادگاه به پرداخت دیه محکوم شدند.

به گزارش جام جم، یکم اردیبهشت 93 مردی به نام ناصر هنگام مصرف شیشه در خانه اش با بنزین آتش گرفت و جان خود را از دست داد. پلیس پایتخت سه پسر جوان را که هنگام حادثه در خانه حضور داشتند، دستگیر کرد و مورد بازجویی قرار داد.

با تکمیل تحقیقات، کامران به اتهام قتل عمد به زندان افتاد و چندی بعد همراه دو متهم دیگر به نام های حمید و ساسان در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. کامران در جلسه دادگاه در مقابل درخواست قصاص اولیای دم، خود را بی گناه دانست و گفت: «آن روز همراه حمید و ساسان برای مصرف شیشه به خانه ناصر رفته بودیم. چند دقیقه که گذشت، ناصر مقداری شیشه برداشت و برای کشیدن آن به دستشویی رفت. ساسان گفت باید او را بترسانیم. به پیشنهاد او یک بطری نوشابه پر از بنزین را برداشتم و به سمت دستشویی رفتم. ناصر مشغول کشیدن شیشه بود و یک فندک هم در دست داشت. مقداری بنزین را روی زمین ریختم تا او را بترسانم. قرار بود ساسان بیاید و به شکل نمایشی مرا به عقب بکشد، اما ناگهان دستش به بطری گرفت و بقیه بنزین روی ناصر ریخت. ناگهان شعله فندک به بنزین گرفت و ناصر آتش گرفت. او از جایش بلند شد و بسرعت دوید، اما به دیوار خورد و روی زمین افتاد. ما سعی کردیم آتش را خاموش کنیم، اما وقتی موفق نشدیم از ترس فرار کردیم.»

حمید نیز اظهارات کامران را تائید کرد تا نوبت به ساسان برسد. او هم خود را بی گناه دانست و گفت ماجرا یک اتفاق بود و آنها قصد آتش زدن و قتل ناصر را نداشتند.

در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند و با شبه عمد دانستن اتهام کامران و ساسان، هر دویشان را به پرداخت دیه محکوم کردند.