آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۷
اقتصادی
۴

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها خبر داد: پروازهای برگشت حج از 15 شهریور

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها گفت: پروازهای رفت حجاج ساعت 24 دیشب پایان یافت و برگشت از 15 شهریور آغاز می شود.

سیدمحمود رضوی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، درباره پروازهای حج تمتع امسال اظهار داشت: تا ساعت 24 جمعه تعداد 83 هزار و 500 زائر از فرودگاه های ایران به خانه خدا اعزام شدند. همچنین تعداد 316 پرواز برای اعزام زائران به خانه خدا توسط دو ایرلاین هما و سعودی انجام شد و سهم هما در جابه جایی زوار به 78 درصد و سهم ایرلاین سعودی 22 درصد شد؛ البته به دلیل آنکه پروازهای حج پروژه ای ملی است برخی شرکت های هواپیمایی ایرانی نیز به هما در این پروازها کمک می کنند.

وی افزود: در سال های قبل سهم دو ایرلاین سعودی و ایران ایر در جابه جایی زوار ایرانی هر کدام 50 درصد بود اما با عقب نشینی ایرلاین سعودی هما همه تلاش خود را کرده است که حجاج را با آرامش و در اسرع وقت جابه جا کند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها با اشاره به اینکه پروازهای رفت حج به مدینه از روز 31 مرداد ماه تمام شد، گفت: دیروز 11 پرواز انجام شد و تا پایان عملیات پروازی حج که ساعت 24 دیشب بود، همه زائران به جده اعزام شدند.

رضوی ادامه داد: از 20 مبدا فرودگاهی کشور، انجام پروازهای رفت حج، در 15 فرودگاه به پایان رسید، در پنج فرودگاه امام خمینی(ره) زاهدان، بیرجند، ساری و گرگان عملیات پروازی رفت تا ساعت 24 دیروز ادامه داشت.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها یادآور شد: به علت تغییر سهم ایرلاین های هما و سعودی در جابه جایی حجاج، ممکن است برنامه سفرهای برگشت یکی دو روز جابه جا شود.

رضوی با اشاره به اینکه پروازهای برگشت حجاج از 15 شهریور ماه آغاز می شود، اضافه کرد: امسال 86 هزار و 240 زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند.