آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۷
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* علیرضا لرستانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با ابراز رضایت از وضعیت روحی و بدنی فرنگی کاران نوجوان ایران در آستانه حضور در رقابت های قهرمانی جهان، گفت: با هدف رسیدن به 10 مدال طلا پا به این مسابقات می گذاریم، چرا که نفرات نوجوان ما شایستگی ایستادن بر سکوی نخست جهان را دارند.بدون اغراق می گویم ما در هر مسابقه ای برای بهترین نتیجه و کسب همه مدال های طلا به میدان می رویم. در مسابقات قهرمانی جهان نیز برای کسب 10 مدال طلا عازم یونان می شویم چرا که معتقدم همه فرنگی کاران نوجوان ما شایسته رسیدن به این عنوان هستند. البته این را من نمی گویم بلکه خود کشتی گیران با چنین انگیزه ای تمرین می کنند و به چیزی جز طلا فکر نمی کنند.

* تیم ملی گلبال مردان ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه برابر ژاپن به پیروزی رسید و سهمیه مسابقات جهانی را کسب کرد. ملی پوشان گلبال مردان ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه برابر ژاپن قرار گرفتند و با نتیجه 4 بر 3 این تیم را شکست دادند و به همراه چین سهمیه مسابقات جهانی را کسب کردند.

* رکابزن کشورمان در رده پنجم ماده دور امتیازی در رقابت های قهرمانی جوانان جهان ایستاد. در ادامه رقابت های دوچرخه سواری قهرمانی جوانان جهان در ایتالیا، امیرحسین جمشیدیان در فینال ماده دورامتیازی قهرمانی پنجم شد. این برای نخستین بار در تاریخ دوچرخه سواری ایران است که در رده سنی جوانان، ملی پوشان کشورمان موفق به ایستادن در بین پنج رکابزن برتر جهان می شوند.

*تیم هندبال نفت و گاز گچساران در دومین دیدار خود در جام قهرمانی باشگاه های جهان برابر نماینده تونس شکست خورد. در ادامه مسابقات جام قهرمانی باشگاه های جهان تیم نفت و گاز گچساران نماینده هندبال آسیا و کشورمان برابر اسپرانس تونس با نتیجه 35 بر 28 شکست خورد.نیمه نخست این دیدار با نتیجه 16 بر 12 نماینده تونس به پایان رسیده بود.در روز اول این رقابت ها نفت و گاز گچساران مقابل ستارگان شگفتی ساز چندملیتی واردار مقدونیه صف آرایی کردند و با نتیجه 30 بر 22 شکست خورد.