آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۴۷
ورزش
۱۸

دریچه

پورغلامی سرمربی تیم جوانان ایران شد

سرمربی اسبق تیم فوتبال ملوان، به عنوان سرمربی جدید تیم جوانان ایران انتخاب شد. بعد از بررسی های انجام شده، فدراسیون فوتبال سرمربی جدید تیم جوانان ایران را معرفی کرد. پورغلامی در کارنامه خود، سابقه سرمربیگری در ملوان، مربیگری در سایپا، پیکان، تراکتورسازی و... را دارد. تیم جوانان ایران در رقابت های مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا 2018، میزبان فلسطین، اردن و سوریه است که باید از 25 شهریور به مصاف این حریفان برود.

ناطق نوری کلید اتاق رئیس را تحویل نداد

با وجود استعفای ناطق نوری و آمدن سرپرست جدید، کلید اتاق ریاست فدراسیون بوکس هنوز در دست اوست. به گزارش مهر، با استعفای ناطق نوری و روی کارآمدن افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس، کلید اتاق ریاست هنوز در دستان ناطق نوری (رئیس افتخاری) است. داوری که با حرف و حدیث های زیادی ازجمله مغایرت با قوانین اساسنامه فدراسیون های ورزشی، به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی شد، حالا در اتاق دبیر فدراسیون می نشیند و علی دانشمندفر باید دنبال خالی کردن یکی از اتاق های فدراسیون کم اتاق بوکس باشد.

وزیر ورزش و جوانان در زمان قبول استعفای ناطق نوری، یک سال مانده به پایان دوره چهارساله ریاستش، حکم رئیس افتخاری بوکس را به او داد؛ حکمی که اگرچه در اساسنامه پیش بینی نشده؛ اما به پاس نزدیک به سه دهه خدمت ناطق نوری به بوکس، منطقی است. با این حساب، باید دید اتاق ریاست فدراسیون بوکس همچنان در دست ناطق نوری باقی خواهد ماند و او همچنان بر تصمیم های داخلی فدراسیون نظارت دارد یا پست وزیر ورزش وجوانان بیشتر جنبه تشریفاتی و افتخاری دارد. با این حساب، می توان گفت تنها امور اجرائی بوکس به دست سرپرست جدید سپرده شده و ناطق نوری مانند دو سال قبل که امور را به دست نایب رئیس خود سپرده بود، بر امور نظارت دارد.