آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۱۲۹
ورزش
۲۴

بحران در باشگاه استقلال شدیدتر می شود؟

عزم جدی قریب برای استعفا

هیات مدیره استقلال امروز برای بررسی شرایط این تیم جلسه خواهد داشت. استقلال درحال حاضر با 4 امتیاز از 5 بازی در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد و فشارسنگینی ازسوی هواداران و پیشکسوتان این باشگاه روی دوش اعضای هیات مدیره استقلال قرار دارد. در همین حال نیز رئیس هیات مدیره آبی ها ساز جدایی کوک کرده است.

حسین علی قریب رئیس هیات مدیره استقلال احتمالا ظرف یکی دو روز آینده از سمت خود استعفا می دهد. در رسانه ها این طور عنوان می شود که او با رویه مالی باشگاه استقلال مخالف است و چون احساس می کند نمی تواند در این رویه تغییر ایجاد کند، به دنبال کناره گیری از سمت خودش است. قریب به نحوه اداره باشگاه استقلال از سوی افتخاری نیز انتقاد دارد و معتقد است این باشگاه تک محوره اداره می شود، او به همین دلیل به دنبال ملاقات با مسعود سلطانی فر است تا گزارشی از اتفاقات رخ داده در باشگاه استقلال را به اطلاع وزیر ورزش و جوانان برساند. احتمال اینکه این ملاقات درهفته جاری انجام شود وجود دارد.

با این حال باید این نکته را هم درنظر گرفت که قریب به دنبال تغییر در برخی از معاونان باشگاه استقلال بود و تلاش کرد که گزینه های مورد نظرش را به باشگاه اضافه کند، ولی در این امر موفق نبود و در نهایت به فکر استعفا افتاده تا بلکه این مساله را اهرم فشاری برای تغییر در استقلال قرار دهد. هرچند که شاید با استعفای او هم موافقت شود.وزارت ورزش و جوانان نشان داده که در قبول استعفا یا رد آن زمان زیادی را صرف می کند و مثال اخیر آن شهاب جهانیان بود که مدت زیادی از استعفایش گذشت و سپس استعفایش پذیرفته شد. نکته جالب آنجا است که جهانیان هم به دنبال تغییر در بخش های مدیریتی آبی ها بود، ولی موفق نشد و حتی چند اعتصاب استقلالی ها پیش از سال 96 هم در اعتراض به او صورت گرفت.