آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۰۷
جهان
۶

اصلی ترین دژ داعش در شمال عراق سقوط کرد

نیروهای عراقی موفق شدند بر مرکز شهر تلعفر واقع در شمال عراق مسلط شوند.

سومریه نیوز گزارش داد، در جریان این عملیات، ده ها عنصر تکفیری داعش که اغلب ملیت خارجی داشتند، به هلاکت رسیدند.

بنا به این خبر، نیروهای حشد الشعبی از پاکسازی 14 کیلومتر از شهر «تلعفر» واقع در استان نینوا از مواد منفجره و مین خبر داد.

خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز گزارش داد: حشد الشعبی اعلام کرد نیروهای متخصص وابسته به این گروه موفق شدند 35 خانه و 15 خیابان در شهر تلعفر را از بمب های کارگذاشته شده پاکسازی کنند.

براساس این گزارش، حشد الشعبی اعلام کرد در جریان این عملیات، 54 بمب در محدوده منطقه التنک تا منطقه السرای خنثی شد. پیشتر عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات «قادمون یا تلعفر» در بیانیه ای گفته بود، طی شش روز گذشته 16 منطقه از مجموع 28 منطقه تلعفر آزاد شده و تنها 12 منطقه در اشغال داعش است که مساحت مناطق آزاد شده بیش از 50 درصد شهرستان تلعفر است.

طبق اعلام فرمانده عملیات «قادمون یا تلعفر» شامل مناطق الکفاح جنوبی، الصناعه جنوبی، المعامل، المعلمین، النداء، الطلیعه، الکفاح شمالی، الوحده، سعد، الجزیره جنوبی، الجزیره شمالی، الخضراء، التنک،النور 1، النور 2، النصر، العروبه الاولی است.

عملیات آزادسازی شهر تلعفر در استان نینوا از روز یکشنبه هفته گذشته با دستور العبادی آغاز شد.

کشف گور 500 قربانی داعش در موصل

نیروهای امنیتی عراق روز گذشته درجریان جست وجو در محلات شهر موصل دو گور دسته جمعی را کشف کرده اند.

بنابر این گزارش، تاکنون اجساد 500قربانی داعش از این گورها کشف شده است. گفته می شود اجساد کشف شده متعلق به زندانیان زندان «بادوش» در اطراف شهر موصل است که در جریان هجوم سه سال پیش داعش مورد حمله قرار گرفته و پس از آزادسازی زندانیان اهل سنت اقدام به کشتار زندانیان شیعه، کرد ایزدی و مسیحی کرده اند. این منابع افزودند که در نخستین گور اجساد 30 زندانی و در گور دوم اجساد 470 زندانی کشف شده است.