آرشیو دوشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۰۸
اخبار کشور
۳

آیت الله مکارم شیرازی:شادی های دین اسلام برای جامعه تبیین شود

استاد درس خارج حوزه گفت: برای شادی در ایام شادی اهل بیت(ع) فرهنگ سازی شود تا مردم در کنار عزاداری، با شادی اهل بیت(ع) هم آشنا شوند.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از علما و خطبای حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مسئله غدیر، ابراز داشت: غدیر سرمایه ای است که از آن استفاده نکردیم و اگر استفاده کردیم استفاده ضعیفی بوده است.

وی با بیان اینکه باید بر شادی اهل بیت(ع) تاکید شود، خاطرنشان کرد: این کار باید صورت گیرد تا برخی خیال نکنند که دین تنها عزاداری دارد و به شادی اهمیت نمی دهد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: افراد باید بدانند که دین چه مسائل شادی آفرین دارد و چه روزهای مهمی از جمله غدیر برای آن وجود دارد، برای شادی در ایام شادی اهل بیت(ع) فرهنگ سازی شود تا مردم در کنار عزاداری، با شادی اهل بیت(ع) هم آشنا شوند.

استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: طلاب باید در دوره های آموزشی تبلیغی شرکت کنند تا بتوانند معارف علوی، ولایت و غدیر را به خوبی به جامعه منتقل کرده و برای شادی اهل بیت(ع) فرهنگ سازی کنند.

این مرجع تقلید گفت: باید به صورت دقیق و حساب شده برای احیای سنت های غدیر کار و برنامه ریزی شود تا شاهد مشکلاتی در مسیر اجرای آن نباشیم، فضلا و اساتید نیز باید در این زمینه فعالیت کرده و پیام غدیر را به جامعه برسانند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با جمع شدن در گرد مشعل غدیر با یکدیگر اتحاد داشته باشند و در برابر ظالمان و دشمنان ایستادگی کنند.