آرشیو چهارشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۰
صفحه آخر
۱۲

سفیر سابق آمریکا در سوریه: پیروزی اسد و ایران واقعیت هایی هستند که باید به آنها عادت کنیم

سفیر سابق آمریکا در سوریه خطاب به مقامات واشنگتن و غرب، اعلام کرده پیروزی «بشار اسد» و ایران در سوریه، واقعیاتی هستند که باید به آن عادت کرد.

«رابرت فورد» طی گفت وگویی با روزنامه اماراتی «نشنال» اظهار داشته که «پیروزی(بشار) اسد و حضور نظامی ایران در سوریه، واقعیات منطقه هستند و باید به آنها عادت کرد.»

به گفته «فورد» که برخی حتی وی را یکی از عوامل اصلی ناآرامی های سوریه می دانند «گرد و خاک جنگ در سوریه آرام آرام در حال فرونشستن است. اسد پیروز این نبرد است و او در قدرت و در این کشور باقی خواهد ماند. او هرگز بازخواست نخواهد شد و حضور ایران در سوریه نیز تداوم خواهد یافت.»

منظور سفیر سابق آمریکا از بازخواست بشار اسد، طرحی است که حامیان تروریسم در سوریه در سر داشتند و طی آن می خواستند پس از برکناری اسد از قدرت، او را به عنوان عامل اصلی جنگ، معرفی و محاکمه کنند. البته، همان طور که می بینیم، این طرح و توطئه، نتیجه عکس داده است و حامیان تروریسم در سوریه، از این پس باید محاکمه شوند و درباره خرابی های این کشور، جواب پس بدهند.

«رابرت فورد» در ادامه گفته: «این واقعیت جدیدی است که ما باید آن را بپذیریم و کار زیادی هم از دستمان در قبال آن، برنمی آید.»

تحولات خونین شش ساله سوریه که با پیروزی قاطع متحدین ایران یعنی حزب الله و ارتش سوریه در حال پایان یافتن است، اردوگاه حامی تروریسم را به هم ریخته است. در این بین، مقامات رژیم صهیونیستی بیش از هر کسی به شدت دچار اضطراب و ترس شده اند. سفر نتانیاهو به مسکو و دیدار وی با گوترش به خوبی گویای این ترس و نگرانی است. سیدحسن نصرالله در این باره گفته، مقامات اسرائیل از اینکه داعش در حال شکست خوردن است، به گریه افتاده اند.