آرشیو چهارشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۰
شهرستان ها
۷

20 هزار تن پسته دامغان به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به برداشت بیش از 40 هزار تن پسته از باغ های این شهرستان، از فرآوری 50 درصد این محصول خبر داد.

عباس علیان نژاد در نشستی با تسهیل گران بخش کشاورزی شهرستان دامغان اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود، 50 درصد از محصول پسته تولیدشده در دامغان به صورت تازه خوری مصرف و بقیه آن در 105 واحد صنایع تکمیلی این شهرستان فرآوری می شود.

وی با اشاره به اینکه کار برداشت پسته از باغ های دامغان، از پانزدهم مردادماه امسال آغاز شده است، افزود: برداشت محصول استراتژیک پسته در دامغان تا پانزدهم آبان ماه امسال به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه بیش از 15 هزار و 900 هکتار باغ پسته در دامغان وجود دارد، بیان کرد: از این میزان، بیش از 13 هزار هکتار آن را باغ های مثمر تشکیل داده و بیش از 2 هزار و 900 هکتار دیگر آن نیز هنوز به باردهی نرسیده است.

علیان نژاد با بیان اینکه پسته بیشتر روستاهای دامغان بیش از 40 هزار تن انواع پسته از باغ های مثمر شهرستان دامغان برداشت می شود که این میزان پسته تازه، معادل 13 هزار تن پسته خشک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: نیمی از پسته تولیدی شهرستان دامغان در 105 واحد مکانیزه و نیمه مکانیزه تبدیلی و تکمیلی شهرستان پس از خشک و فرآوری شدن، برای صادرات، راهی بازارهای داخلی و خارجی می شود.

علیان نژاد با اشاره به اینکه پسته دامغان از بهترین انواع پسته های موجود در کشور بوده و ازنظر کیفیت ظاهری، مزه و طعم در سراسر ایران منحصربه فرد است، گفت: این محصول ارزشمند باغی دامغان، قدمتی نزدیک به یک هزار ساله دارد.