آرشیو پنجشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۱۱
ورزش
۱۸

فدراسیون کشتی به مردم گزارش داد

کادر فنی تیم ملی کشتی یک ماه دیگر تغییر می کند

نشست سه ساعته شورای فنی کشتی آزاد برای بررسی نتایج ضعیف تیم ملی در رقابت های جهانی پاریس هرچند به نتیجه قطعی تغییر کادر فنی رسید، با این حال به دلیل در پیش بودن بازی های سالنی آسیا اعمال تغییرات به بعد از این بازی ها یعنی حدود یک ماه دیگر موکول شد!

در شرایطی که وزیر ورزش در نامه جنجالی خود به محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی اش بر بررسی نتایج ضعیف کشتی با حضور کارشناسان و پیشکسوتان تاکید کرده بود و این موضوع رویارویی اهالی کشتی و وزارت نشینان را به دنبال داشت، دیروز فدراسیون کشتی شماری از نامداران ورزش ملی ایران را گردهم آورد و به آسیب شناسی نتایج پرداخت.

در این نشست که علاوه بر رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، با حضور منصور برزگر، ابراهیم جوادی، محمدحسین محبی، عسکری محمدیان، حسن حمیدی، مجید خدایی و علی بیات همگی از قهرمانان پیشین و مدال آوران کشتی ایران برگزار شد، محمد طلایی سرمربی تیم ملی نیز گزارشی از نتایج این تیم جهانی ارائه کرد.

نکته جالب توجه این که در بیانیه پایانی این نشست بر ارائه گزارش به مردم تاکید شد، نه وزارت ورزش تا معلوم شود داستان رویارویی فدراسیون کشتی و وزارت ورزش همچنان ادامه دارد.

شورای فنی ضمن تمجید از عملکرد حسن یزدانی با تاکید بر این که همچنان بر برگزاری رقابت های انتخابی اصرار دارد، نداشتن تجربه لازم برای حضور در میدان بزرگ جهانی برای برخی کشتی گیران، نداشتن ظرفیت و شرایط روانی مناسب و متناسب با مسابقات سنگین جهانی، برای برخی دیگر اشتباه فنی فاحش و غیرقابل قبول از سوی کشتی گیران و عدم مدیریت روانی و فنی مناسب برخی کشتی گیران در زمان کوچینگ و عدم انسجام لازم در کادر فنی را ازجمله دلایل ناکامی جهانی پاریس اعلام کرد.

شورای فنی تصریح کرد: با توجه به این که مطابق مصوبه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد کشور در شهریور سال گذشته، زمان مسئولیت محمد طلایی، سرمربی تیم ملی تا انتهای مسابقات جهانی فرانسه تعیین شده است، اما با توجه به این که تیم ملی دوم کشتی آزاد ایران در آستانه اعزام به بازی های سالنی آسیا در ترکمنستان است، شورای فنی ضمن اعلام عدم رضایت خود از نتایج حاصل در رقابت های جهانی فرانسه، پس از اتمام مسابقات ترکمنستان درخصوص کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان تصمیم گیری خواهد کرد.