آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۸۶
اقتصادی
۶

اخبار

دستورالعمل شش بندی بانک مرکزی برای استفاده کارآمد از منابع خارجی

ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در بخشنامه ای به مدیران عامل بانک ها موارد ششگانه ای را به منظور استفاده بهینه و کارآمد از منابع مالی خارجی ابلاغ کرد. در این بخشنامه، وی از مدیران عامل بانک ها خواسته است که این تسهیلات صرفا برای طرح ها و طرح های عمرانی که ارزیابی اقتصادی و سودآوری آنها به تایید رسیده است مصرف شود، ضمن آنکه در تخصیص این گونه تسهیلات باید مجوزهای قانونی لازم مورد توجه قرار گیرد. سیف همچنین اخذ وثایق کافی و لازم از مشتریان متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی را نیز در این بخشنامه مورد تاکید قرار داده است.

برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار تکمیل شد

مجری برق رسانی روستایی با اشاره به برق رسانی رایگان به روستاها در دولت یازدهم، گفت: اجرای طرح برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار در کشور امسال به پایان رسید. ولی الدین مصلحتی در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 95 برنامه برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار که بطور ثابت ساکن هستند در دستور کار قرار گرفت و در این ارتباط 623 روستا حتی در دورترین و سخت گذرترین نقاط شناسایی شدند.

پرونده <پراید> در <سایپا سیتروئن> بسته شد

آخرین خودرو پراید 111 در سایپاسیتروئن تولید شد و به صورت رسمی تولید این خودرو در این شرکت به پایان رسید.

در راستای سیاست های سایپا و براساس تاکید مدیرعامل این شرکت مبنی بر مدیریت مناسب خروج خانواده ایکس 100 از خطوط تولید گروه، در روز پنجشنبه مورخ 9/6/96، آخرین خودرو پراید 111 در سایپاسیتروئن تولید شد و به صورت رسمی تولید این خودرو در این شرکت به پایان رسید.

براساس این گزارش، پس از اعلام رسمی مدیرعامل سایپا درخصوص پایان تولید خانواده ایکس 100 (خانواده پراید)، زودتر از موعد اعلامی ازسوی سازمان ملی استاندارد این موضوع به سایت های تولیدی گروه سایپا اعلام شد و پس از آن شرکت های تولیدی نسبت به برنامه ریزی وخروج این خودرو ازپروسه تولید خود اقدام نموده اند.