آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۸۶
سیاسی
۲۵

رونمایی از نخستین آشیانه پهپادهای پدافندی ایران

اولین آشیانه پهپادهای پدافندی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور امیر اسماعیلی فرمانده این قرارگاه، رونمایی شد.به گزارش تسنیم امیر اسماعیلی طی سخنانی گفت: اطراف ما ناامنی درحالی موج می زند که کسانی که ادعای آوردن امنیت دارند در آن کشورها حضور دارند، اما در جمهوری اسلامی ایران امنیت موج می زند، چون مستقل هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین در برنامه نگاه یک سیما ماجرای اخطار به دو هواپیمای جاسوسی«یو2» و «آر کیو 4» در اول فروردین و چهارم شهریور سال جاری را تشریح کرد.

امیر فرزاد اسماعیلی گفت: ساعت 9:30 صبح اول فروردین ماه امسال عملیات اخطار و هشدار به یک فروند هواپیمای جاسوسی«یو2» امریکایی که می تواند تا ارتفاع 80 هزار پایی پرواز کند انجام شد. وی افزود: زمانی که ما به این هواپیما اخطار دادیم، همزمان دو سامانه راداری قرارگاه پدافند هوایی عملیات اخطار را به این هواپیما انجام دادند و از 10 دقیقه قبلش مسیر پروازی آن را چک کرده و متوجه نزدیکی آن به مرزهای جمهوری اسلامی شده بودند. لذا خلبان این هواپیما مجبور به پاسخ دهی به افسران ما شد، زیرا سامانه های موشکی قرارگاه پدافند هوایی و هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی ارتش و پهپادهای نیروی هوافضای سپاه آماده مقابله با آن بودند. اسماعیلی درباره مورد دوم هم گفت: ساعت 6:30 صبح 4 شهریور امسال به هواپیمای «آر کیو 4» امریکایی توسط قرارگاه پدافند هوایی اخطار داده شد. ما اجازه نمی دهیم چنین هواپیماهای نجسی وارد خاک ما شوند و در صورت لزوم در انهدام آنها مماشات نمی کنیم. وی همچنین با اشاره به انهدام پهپاد «هرمس» اسرائیلی افزود: این پهپاد 41 دقیقه در طول شبکه یک پارچه پدافندی کشور بود و از زمانی که وارد کشور شد و می خواست از مسیری که محل عبور چهار هواپیمای مسافربری بود به مراکزهسته ای ما در نطنز نزدیک شود، رصد و در تعامل کامل بین ارتش و سپاه با شلیک یک فروند موشک سپاه پاسداران منهدم شد.