آرشیو سه‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۸۷
سیاسی
۳

آیت الله آملی لاریجانی: دادستان کل کشور و وزیران مربوطه به موضوع حوادث جاده ای ورود کنند

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم کاهش عوامل مربوط به خطاهای انسانی در تصادفات، به دادستان کل کشور دستور داد که به همراه وزیران مربوطه به موضوع سوانح جاده ای ورود پیدا کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله آملی لاریجانی روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی، با ابراز تاسف از حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی در شهرستان داراب، این حادثه دلخراش را به خانواده های داغدیده تسلیت گفت و اظهار کرد: با وجود تلاش همه دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی برای کاهش تلفات جاده ای، میزان این تلفات زیاد است و باید موارد مربوط به خطای انسانی در وقوع این حوادث به طور جدی کاهش یابد.

وی افزود: گرچه رئیس جمهوری محترم دستورات لازم را برای پیگیری این موضوع صادر کردند و ظاهرا وزیر محترم آموزش و پرورش نیز فعلا دستور به لغو اردوها داده اند اما به هر حال پاک کردن صورت مساله چاره کار نیست، بلکه باید بحث امنیت حمل و نقل در جاده های کشور به شکل جدی و آسیب شناسانه ای مورد بررسی و توجه قرار گیرد تا از موارد مشابه جلوگیری شود. در کنار این موارد اگر کوتاهی هایی نیز محرز شد، قطعا دستگاه قضایی در چارچوب قانون با آن برخورد قضایی مناسب خواهد کرد.