آرشیو سه‌شنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۵
صفحه آخر
۱۲

آسانژ: سیاست های ترامپ کره شمالی را به این نقطه رسانده است

بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس می گوید: دلیل رفتار کنونی کیم جونگ اون و آزمایش بمب هیدروژنی اخیر کره شمالی سیاست های غلط ترامپ است.

جولیان آسانژ آزمایش بمب هیدروژنی اخیر کره شمالی که بازتاب بسیار گسترده در جهان داشت را صرفا یک اقدامی دفاعی دانسته و گفته:«کره شمالی صرفا در حال پاسخ به تهدیدات دولت آمریکا است.»

آسانژ اعلام کرده که «این اقدام پس از آنکه ترامپ کره شمالی را به خشم و آتش تهدید کرد اتفاق افتاد.» آسانژ معتقد است: «تهدیدات دائمی آمریکا موجب توسعه برنامه های موشکی کره شمالی شده است.»

بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس، همچنین در پیام توییتری خود در این زمینه نوشته: «اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به سبب مسئله کره شمالی، تجارت با چین را متوقف کند سریعا از ریاست جمهوری آمریکا برکنار می شود.»

به گفته آسانژ 90 درصد تجارت کره شمالی با چین است. اگر ترامپ تجارت 650 میلیارد دلاری آمریکا را با چین متوقف کند، فورا از قدرت برکنار می شود.

ترامپ پس از ششمین آزمایش اتمی کره شمالی که قوی ترین انفجار هیدروژنی این کشور بود، از کشورها خواست روابط اقتصادی خود با کره شمالی را قطع کنند وگرنه آمریکا روابط تجاری خود با آنها را قطع می کند. از آنجایی که چین تنها کشوری است که روابط اقتصادی با کره شمالی دارد، به نظر می رسد این پیام ترامپ خطاب به پکن بوده باشد. روسیه نیز روابط تجاری با کره شمالی دارد اما این روابط بسیار اندک است.