آرشیو پنجشنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۱۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیرکل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد: اختلاس 2 میلیارد و 800 میلیون ریالی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

مدیرکل دادگستری استان خراسان شمالی از اختلاس 2 میلیارد و 800 میلیون ریالی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: اخذ رشوه 672 میلیون ریالی، تحصیل مال نامشروع و تضییع بیت المال از جرایم موجود در این پرونده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در این زمینه اظهار داشت: پس از گزارش دیوان محاسبات استان مبنی بر تخلف و تهیه آمار غیرواقعی و اضافه پرداخت به شرکت های طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی و ارسال مستندات وقوع جرم به دادستانی، موضوع به شعبه دوم بازپرسی دادسرای بجنورد ارجاع و مراتب تعقیب متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات برای روشن شدن ابعاد موضوع، متهم، شرکاء و معاونین احتمالی وی احضار و مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند که ضمن انکار اولیه و رد اتهام منتسبه، علت تناقض در آمار و اطلاعات مالی موجود را ضعف و نقص در سیستم رایانه ای تغذیه دانشگاه عنوان کرد.

مدیرکل دادگستری استان تصریح کرد: پس از احضار مدیران شرکت های طرف قرارداد دانشگاه و بازجویی از آنان، تبانی آن ها با یکدیگر محرز شده و هر سه نفر با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند که پس از تبدیل قرار به وثیقه آزاد شدند.

قدرتی ادامه داد: در حال حاضر پرونده جهت بررسی بیشتر و ارائه مستندات لازم در مورد اختلاس، اخذ رشوه 672 میلیون ریالی، تحصیل مال نامشروع و تضییع بیت المال در حال بررسی است.