آرشیو پنجشنبه ۱۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۸۹
ایران زمین
۱۹

انسان عامل اصلی آلودگی محیط زیست دریایی بوشهر

عبدالصمد شهریاری

مواد زاید کشتی ها، خطوط لوله انتقال نفت، ورود پساب و روان آب های سطحی و فاضلاب از جمله عوامل آلوده کننده محیط زیست دریایی شهر بوشهر محسوب می شوند.

«غلامرضا فقیه» معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفت و گو با «ایران» خاطرنشان کرد: بی توجهی به حفظ محیط زیست که عمده آن نتیجه نامهربانی عامل انسانی با طبیعت است، محیط زیست دریایی این استان را تهدید جدی می کند.

وی افزود: آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شبکه های فاضلاب با توجه به ارتقای سیستم های تصفیه فاضلاب در چند سال اخیر کاهش پیدا کرده است.

فقیه در خصوص وضعیت شناگاه های بوشهر نیز گفت: در بوشهر شناگاه های پارک سیادت و پلاژ آقایان (جفره) به دلیل نزدیکی به خروجی کانال فاضلاب شهر جزو مناطق پرخطر و بحرانی این شهرستان هستند.

شناگاه های ریشهر و پارک دانشجو (پلاژبانوان) نیز به دلیل خروجی روان آب های سطحی مناطق مسکونی مجاور در محدوده این شناگاه ها به نسبت خطرناک محسوب می شوند.

وی توضیح داد: در راستای اجرای طرح سازمان محیط زیست مبنی بر مشخص کردن شناگاه های آلوده و سالم با استفاده از نصب پرچم های زرد و آبی به شهرداری بوشهر اطلاع رسانی لازم انجام شده ولی با وجود این، اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.