آرشیو سه‌شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۰
اخبار کشور
۳

اگر بودا زنده بود به کمک مسلمانان میانمار می شتافت

دالایی لاما پس از سکوت چند ساله:

دالایی لاما رهبر معنوی بودایی های تبت پس از سال ها بی اعتنایی به جنایت درمیانمار اعلام کرده «درد و رنج مسلمانان روهینگیا که از خشونت های میانمار فرار می کنند، در حدی است که اگر خود بودا نیز زنده بود به کمک آنها می شتافت.»

جنایت های ارتش و دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا به قدری فجیع و دردناک است که حتی در میان بودایی ها نیز این رفتارها با واکنش ها و محکومیت هایی مواجه شده است. در این ارتباط رهبر بودایی های تبت به محکوم کردن این جنایت ها پرداخت. به گزارش شبکه خبر، دالایی لاما رهبر معنوی بودایی های تبت گفت: «آنهایی که مسلمانان را هدف آزار و اذیت قرار می دهند باید بودا را به یاد داشته باشند. به نظر من در چنین شرایطی، بودا بی شک به کمک این مسلمانان بیچاره می رفت.»

وی افزود: «چند سال قبل در جریان دیدار با برندگان جایزه صلح نوبل، این پیام را به آنگ سان سوچی رئیس دولت میانمار منتقل کرده بودم.»

رهبر بوداییان تبت روز شنبه نیز به خبرنگاران گفته بود: «اوضاع میانمار باعث ناراحتی وی شده است.» این اظهارنظرهای وی در فرودگاه شهر دارامسالا هند که وی به صورت تبعیدی در آن زندگی می کند بیان شده است. با اینکه بودایی های میانمار پیروان بودا هستند ولی سنت مذهبی آنها متفاوت از تبتی ها است.