آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۱۴۵
استان ها
۱۸

کوتاه

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی تاکید کرد: ضرورت بهره گیری از ظرفیت گردشگری برای توسعه شهری مشهد

دنیای اقتصاد - مشهد: رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی خواستار توجه جدی مدیریت شهری به بخش گردشگری برای افزایش سرمایه گذاری ها شد. محمدحسین روشنک گفت: با فراهم کردن زمینه اجتماعی مناسب می توان امکان رشد سرمایه گذاری های حوزه شهری را در مشهد فراهم کرد. وی با بیان اینکه مدیریت شهری می تواند از ظرفیت گردشگری مشهد برای توسعه شهر استفاده بهینه کند، اظهار کرد: باید در کنار توجه به مقوله زیارت و بارگاه منور رضوی، زمینه توسعه گردشگری از سوی مدیریت شهری فراهم شود زیرا گردشگری ظرفیت بالفعلی را برای توسعه سرمایه گذاری ها در حوزه شهری فراهم می کند.

برگزاری 288 دوره آموزشی در شهرک های صنعتی قزوین

دنیای اقتصاد– قزوین: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: در یک سال گذشته 288 دوره آموزشی تخصصی و مهارتی برای مدیران و کارشناسان واحدهای تولیدی و صنعتی، کارگاهی و خدماتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی برگزار شد. حمیدرضا خانپور با اعلام این خبر افزود: در یک سال گذشته 70 هزار نفر ساعت دوره آموزشی مدیریتی، مهارتی (آموزش فنی و حرفه ای)، کارآفرینی (فن بازار کسب وکار) و آموزش های مجازی با شرکت 5532 نفر از مدیران و کارکنان واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در استان برگزار شد.

انتخاب صادرکنندگان نمونه مازندران

دنیای اقتصاد- ساری- رقیه سامع: فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان مازندران برای سال جاری آغاز شد. دکترمحمد محمدپور عمران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام این خبر افزود: معیار برای انتخاب صادرکنندگان درآمد ارزی حاصل از صادرات، گستردگی، حفظ و ماندگاری بازارهای هدف و نفوذ به بازارهای جدید، سابقه فعالیت صادراتی، حضور فعال در نمایشگاه های بین المللی داخلی وخارجی،حضور در هیات های تجاری، تبلیغات بین المللی، دارا بودن گواهینامه های ملی و بین المللی، توسعه فعالیت و جذب سرمایه گذاری خارجی وعضویت در تشکل های صادراتی است.

وی یادآور شد: صادرکنندگانی که علاقه مند به شرکت در این رقابت استانی هستند با مراجعه به سامانه اختصاصی انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی (نمونش) سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی http:/ / nemoonesh.tpo.ir نسبت به ثبت نام الکترونیک و دریافت کد رهگیری تا 10 مهرماه و تکمیل فرم های مربوطه و تحویل پرونده به دبیرخانه کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه این سازمان اداره بازرگانی خارجی اقدام کنند.