آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۶۳
دیپلماسی
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir. پیامک: 30004699

سوالی داشتم از اداره برق. چرا هر دو روز یکی، دو ساعت برق صمد باقری منطقه 18 قطع می شود؛ آن هم بین ساعت شش تا 11 شب؟

سختی کاری که دولت برای کارکنان دولت در نظر گرفته بود که کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران هم جزء آنها بودند، تاکنون پرداخت نشده است. اول سال به خاطر اضافه شدن 50 درصدی حقوق 30 درصد از اضافه کاری ها را قطع کردند درست ماه فروردین که ماه سختی هم هست، نه تنها حقوق ها اضافه نشد، بلکه 30 درصد اضافه کاری کارمندان بنیاد شهید را هم پرداخت نکردند. درضمن کمک هزینه سفر در آخر سال و تابستان را که هر سال داده می شد، بدون هیچ توضیحی قطع کردند. پاداش نیمه اول سال که قانون ماده 41 است و بودجه آن همان اول سال به بنیاد شهید و ردیف بودجه آن تعلق گرفته، هنوز پرداخت نشده است. از طرفی حقوق های ما را به بانک دی انتقال دادند و موقع پرداخت حقوق حداقل یک روز یا دو روز حقوق های ما را در حساب های بانک نگه می دارند و اعلام واریزی نمی کنند و معلوم نیست سود این حقوق های ما را چه کسی دریافت می کند. لطفا یکی از مسئولان این ارگان دولتی پاسخ گو باشد.

ساکن شهرک اکباتان هستم. تلفن ثابت ما از روز 21 شهریور قطع شده است؟ ارتباط حقیقی و مجازی ما مختل شده است. پنج، شش بار به سامانه خرابی تلفن زنگ زده ایم، هردفعه پس از چندبار که می گویند در دست بررسی است، می گویند خرابی از طرف مخابرات نیست، اما مرکز تلفن شهرک می گوید خرابی از اینجاست، چه کسی راست می گوید و ما چه باید بکنیم.

تصمیم گیران وزارت بهداشت برای خودشان تعرفه جراحی را زیاد کرده اند، ولی ما متخصصان داخلی باید با تشخیص و درمان90 درصد بیماران با تعرفه کم ویزیت کنیم. آیا وزارت برای تفکر پزشکی ارزش قائل نیست و نباید عدالت را رعایت کند؟ درحالی که در تمام دنیا به این رشته اصلی طب اهمیت می دهند.

دکتر شروین حمیدی

راه مطمئن برای کاهش 17 هزار کشته جاده ای، استفاده از توان نخبگان برای اختراع یک سیستم هوشمند ثبت تخلفات روی همه خودروهاست. بودجه اختراع این پروژه را هم از جریمه ها و صرفه جویی ایجادشده بر اثر کاهش تصادفات می شود پرداخت کرد. آیا جان 17 هزار قربانی تصادفات ارزش ندارد؟