آرشیو شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۶۳
هنری
۱۴

نقدی بر عدم انتخاب منتقد برگزیده

محسن خیمه دوز

- نامش «انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر» است.

- برای مسابقه «بخش نقد»، نام سه نفر را در مطبوعات و خبرگزاری ها اعلام می کند که نامزد دریافت جایزه «نقد تئاتر» در شانزدهمین مسابقه سالانه انجمن هستند.

- به نامزدها اعلام می شود که در مراسم حضور داشته باشند.

- مراسم برگزار می شود.

- مجری در حضور نامزدها و میهمانان اعلام می کند:

انجمن نام هیچ برنده ای را در «بخش نقد» اعلام نمی کند.

**

چند نکته انتقادی در نقد رفتار غیرعقلانی مسئولان «انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر» در شانزدهمین جشن آنها:

1- اگر قرار باشد در مسابقه ای و در بخشی از مسابقه به کسی جایزه ندهند، با صراحت اعلام می کنند: داوران در این بخش، کسی یا اثری را شایسته دریافت جایزه نمی دانند.

2- اگر در مسابقه ای نامزد یا نامزدهایی را اعلام عمومی می کنند، برای شرکت در مسابقه و دریافت جایزه است، نه برای حذف از مسابقه و اعلام عدم شایستگی آنها برای حضور در مسابقه و دریافت جایزه.

3- اعلام نام نامزدهای یک مسابقه در مطبوعات و در خبرگزاری ها و کشاندن آنها به محل اجرای مسابقه و سپس اعلام بی صلاحیتی همه آنها در برابر عموم، اهانت آشکار به نامزدهای اعلام شده است.

4- مسئولان «انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر»، باید به طور رسمی و از طریق جراید و نیز به طور اختصاصی، از نامزدهای «بخش نقد» مسابقه عذرخواهی و از این اقدام زشت و زننده، اعلام تاسف و انزجار کنند.

5- اگر چنین رفتارهای آشکارا غیرعقلانی، در جایی شکوفا می شود که نامش پر شده از واژه هایی چون «منتقد، نویسنده، تئاتر»، در این صورت: وای به حال محافلی که از «نقد، نویسندگی و هنر» به دورند.