آرشیو یکشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۶
اقتصادی
۶

وزیر راه و شهرسازی: ایستادن در برابر سوداگران عرصه ساخت و ساز هزینه داشت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو بار استیضاح شدم که اصلا برایم مهم نیست گفت: ایستادن در مقابل سوداگرانی که تصمیم می گرفتند کجای شهر چه چیزی بسازند هزینه دارد که باید آن را بپردازیم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته پیروز حناچی از سمت معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی جای خود را به محمدسعید ایزدی، مدیرعامل سابق شرکت عمران و بهسازی داد.

حناچی در این مراسم به عنوان مشاور وزیر در حوزه معماری و شهرسازی معرفی شد. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان مراسم تکریم و معارفه معاون معماری و شهرسازی اظهار کرد: در مقطعی هستیم که باید بلند صحبت کنیم. من دو بار استیضاح شدم اما هیچ برایم مهم نیست. می دانم وقتی جلوی سوداگران شهری می ایستید بی هزینه نیست. در یک جلسه می نشستند یک معامله می کردند. شما اگر جلو آن را بگیرید هزینه باید بدهید. ولی من فکر می کنم آخر کار ما باید هزینه بدهیم. اگر قرار بر این نبود که به زندگی دانشگاهی خودمان ادامه می دادیم. فکر می کنم نیاز داریم که تصمیمات را بر اساس اجماع بگیریم.

ظرفیت تهران حدود 8میلیون بود که به 11 میلیون رساندند

وی با اشاره به ابتدای سال 1392 گفت: از همان ابتدا به شهرداری گفتیم چقدر ظرفیت سکونت پذیری ایجاد کردید. الان ظرفیت جمعیت پذیری تهران بالای 11 میلیون نفر است در حالی که قرار بوده حدود 8 میلیون نفر در این شهر زندگی کنند. الان آقای دکتر نجفی اگر بخواهد خود را شهردار موفقی معرفی کند این است که بگوید 2 میلیون نفر به ظرفیت جمعیت پذیری شهر اضافه کردم؛ در حالی که این کار عین بیراهه است. کار سختی داریم و از آن سخت تر مفهوم ایران است. آخر کار باید شهر یک نشانی از ایران داشته باشد. هزاران میلیارد تومان هزینه شد اما وقتی به پردیس یا پرند می روید چه نشانی از ایران می بینید؟ الان در تهران بتدریج چه نشانی از ایران باقی مانده است؟ برگشتن به مفهوم ایران و برجسته کردن مفهوم ایران تبدیل به یک معضل شده است. مفهوم ایران در خود ایران در غربت است.