آرشیو یکشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۴
ورزش
۱۸

کلید صدرنشینی پرسپولیس در دستان آقا معلم

جدال با پیکان می تواند دیداری برای برپایی جشن صعود پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد؛ هواداران پرسپولیس امشب به آزادی می روند تا چنین جشنی برپا کنند. آیا پیکان اجازه می دهد پرسپولیس صدر جدول را از پارس جنوبی بازپس بگیرد؟

هفته ششم لیگ برتر در شرایطی امشب به پایان می رسد که پرسپولیس برای بازگشت به صدر جدول چاره ای جز شکست پیکان ندارد. با این حال آنچه حال و هوای خاصی به ورزشگاه آزادی می بخشد میل به صدرنشینی دوباره پرسپولیس در لیگ نیست، بلکه هواداران پرسپولیس برای برپایی جشن موفقیت بزرگ تیمشان که غریبانه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید، لحظه شماری می کنند. چنین انگیزه ای در کنار قدرت پرسپولیس می تواند شب باشکوهی را برای هواداران پرسپولیس رقم بزند.

با این حال پیکان گرچه به دلیل کوچ گادوین منشا و سیامک نعمتی به پرسپولیس نشانی از پیکان فصل قبل را ندارد، اما تیم های مجیدجلالی همواره نشان داده اند از پیش بازنده نبوده و می توانند شگفتی ساز شوند. این نکته در صحبت های دیروز جلالی بخوبی نمایان بود؛ او امیدوار است با پرسپولیس مغرور مواجه شود تا کامپیوتر ایرانی مچ پروفسور کروات را بخواباند!

نباید از نظر دور داشت که صرف نظر از شادمانی هواداران پرسپولیس به خاطر درخشش این تیم، اردوگاه رقیب دیرینه حال و هوای خوبی ندارد. آسمان استقلال تیره تر از همیشه است، تیمی که از شش بازی خود تنها چهار امتیاز اندوخته دارد و پیش بینی می شود بزودی آبستن حوادث جدیدی باشد. تیم علیرضا منصوریان در هفته ششم برابر پارس جنوبی هم تن به شکست 2 بر صفر داد تا شگفتی ساز لیگ با یک بازی بیشتر در صدر جدول بایستد و استقلال تهران در رده ماقبل آخر بماند. شرایط استقلال نیز می تواند گرمای بازی امشب پرسپولیس - پیکان را دو چندان کند؛ باید دید پایان این بازی، پرسپولیسی ها را همچنان شادمان نگه می دارد یا کامشان را تلخ می کند؟