آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۵
اخبار کشور
۳

ولایتی در دیدار با رئیس مجلس بلژیک: ایران مبارزه با تروریسم را با جدیت ادامه می دهد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم را به عنوان یک سیاست اصولی به طور جدی دنبال خواهد کرد.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با زیکفرید براک، رئیس مجلس نمایندگان بلژیک اظهار داشت: ما در منطقه حساسی زندگی می کنیم و جمهوری اسلامی ایران مبارزه با تروریسم را به عنوان یک سیاست اصولی به طور جدی دنبال می کند و به دولت های قانونی منطقه در برابر توطئه ها کمک می کند و آمادگی همکاری با همه کشورهای علاقه مند و جدی در این مبارزه را دارد.

وی با اشاره به توافق هسته ای ایران و5+1 اظهار داشت: براساس تمام گزارش های موجود، ایران به توافق هسته ای پایبند بوده، اما متاسفانه آمریکایی ها به ویژه در دوره ریاست جمهوری ترامپ، مواضعی غیرمنطقی و منفی دنبال می کنند که با توافق هسته ای در تضاد است.

در ادامه این دیدار زیکفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک هم با تشکر از انجام این دیدار، بر توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه های اقتصادی و ضرورت برداشتن گام های مثبت در روابط دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش مهر، براک افزود: کشور شما دارای سطح بالایی از منابع علمی و دانشگاهی است و ما نیز علاقه مند به توسعه روابط در این زمینه و تبادل اطلاعات و تجربیات هستیم.