آرشیو دوشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۵
اخبار کشور
۳

معاون فرهنگی بسیج سازندگی کشور اعلام کرد: اعزام 3500 گروه جهادی به مناطق محروم در تابستان امسال

معاون فرهنگی بسیج سازندگی کشور گفت: در تابستان امسال سه هزار و 500 گروه جهادی برای خدمت رسانی به مناطق محروم اعزام شدند.

همدان- خبرنگار کیهان: فرشاد عالی در جلسه هم اندیشی با مدیران مسئول خبرگزاری ها و نشریات استان همدان افزود: اعزام گروه های جهادی در تابستان امسال رشد 30 درصدی داشته

است.

وی خاطر نشان کرد: اولویت کارهای بسیج سازندگی خدمت رسانی به مناطق محروم و فاقد جذابیت برای معماران است لذا جوانان جهادگر، داوطلبانه به آبادسازی این مناطق می پردازند.

عالی خاطر نشان کرد: با ارائه مشاوره، آموزش و تسهیلات در حوزه اشتغالزایی، سال گذشته 135 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده است.

معاون فرهنگی بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: در سازمان بسیج سازندگی محدودیت جنس، سن و سیاسی برای همکاری و خدمت رسانی وجود ندارد.

عالی با بیان اینکه به دنبال ترویج سبک زندگی جهادی هستیم، تاکید کرد: رسانه ها باید ما را در این راه کمک کرده و گروه های جهادی را معرفی کنند.

همچنین در این جلسه مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان نیز یادآور شد: امسال نزدیک به 220 گروه جهادی از اقشار مختلف، پزشکان، دانشجویان، دانش آموزان در مناطق مختلف استان حضور داشتند.

شهرام صادقی افزود: بسیج سازندگی به دنبال انجام پروژه های زودبازده و عام المنفعه است که در حال حاضر ساخت نزدیک به 40 پروژه عمرانی همچون ایجاد پل روستایی، راه روستایی و سالن ورزشی، خانه عالم، مسجد و مدرسه را دنبال می کند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان خاطر نشان کرد: میزان اعتبار این نهاد دو میلیار تومان بوده که نزدیک به 4 مسجد در شهرستان های استان ساخته شده است.