آرشیو سه‌شنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۶
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳
نگاه

خندوانه دینی ترین برنامه تلویزیون

سید علی احمدی (تهیه کننده خندوانه)

برنامه خندوانه از روز اول مراقبت شد؛ چه آن زمانی که دکتر کرمی مدیریت شبکه نسیم را به عهده داشت چه حالا که این شبکه به دکتر احسانی سپرده شده است. برنامه خندوانه همیشه از لطف مدیران بهره مند شده و مورد دقت و توجه قرار گرفته است. شاید بسیاری از این مراقبت ها گفتنی نباشد و شاید دلیلی نداشته باشد که مردم بدانند تولید این برنامه با چه تنگناها و مشکلاتی همراه بوده، اما حتما می توان تاکید کرد در تمام این تنگناها و مشکلات مدیران تلویزیون از برنامه خندوانه مراقبت کرده اند.

در کارنامه حرفه ای من به عنوان تهیه کننده بیشتر از هر چیز می توان برنامه های اجتماعی و معارفی دید. با این سابقه و خیلی پیشتر از آن که تهیه کنندگی خندوانه به من سپرده شود، با صراحت گفته ام که خندوانه دینی ترین برنامه تلویزیون است.

جامعه ما به نشاط عمومی نیاز دارد، اسلام و اهل بیت بر نشاط و همدلی تاکید کرده اند. ترویج نیکی و مهربانی در اسلام توصیه شده و موضوعاتی مانند خانواده، مهربانی، سرزندگی، کمک به همنوع و رسیدگی به مشکلات مردم، همراهی و یاری مسئولان و خیلی چیزهای دیگری که خندوانه درباره آنها زمینه سازی می کند و در زیر لایه ظاهری اش به آنها می پردازد، از مهم ترین آموزه های دینی ماست.