آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۹
حوادث
۱۸

خبر

3000 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور

گروه حوادث / جانشین فرمانده پلیس راهورکشور از شناسایی 3هزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور خبر داد و اظهارامیدواری کرد، یکی از اولویت های وزارت راه حذف این نقاط حادثه خیز باشد.به گزارش «ایران»، سردار موسی امیری با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر تهیه و تدوین نقشه ایمنی راه ها بیان داشت: امیدواریم برای جلوگیری از حوادث در این مناطق؛ با نصب علائم هشدار دهنده در این خصوص به مسافران و رانندگان اطلاع رسانی شود. چرا که این کار می تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده ای داشته باشد.سردار امیری در خصوص بیانات رهبری مبنی بر مشخص شدن سهم هریک از دستگاه ها در کاهش تلفات و حوادث جاده ای، گفت: سخنان و فرمایشات ایشان همیشه فصل الخطاب ما بوده و وظیفه داریم برای کاهش این حوادث تلاش کنیم. جانشین پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی تعطیلات تابستان، افزود: در ماه های تیر و مرداد شاهد کاهش تلفات جاده ای بودیم. اما در شهریور ماه تاکنون متاسفانه نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش تلفات حوادث جاده ای در صحنه داشته ایم.وی همچنین به رانندگان توصیه کرد که زمان بازگشت به استان های خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند تا با آرامش و سلامت کامل به مقصد برسند.

تکذیب ادعای کشته شدن یک کولبر

گروه حوادث / در پی انتشار برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر کشته شدن یک کولبر در منطقه مرزی اشنویه، یک مقام آگاه در وزارت کشور گفت: منطقه اشنویه فاقد بازارچه مرزی و معبر کولبری بوده و آنچه به عنوان تردد کولبر در این منطقه عنوان شده کاملا بی پایه و اساس است.

این مقام آگاه افزود: در پی مواجهه یگان کنترل کننده منطقه مرزی با یک گروه قاچاقچی مشروبات الکلی در منطقه سیاه کوه اشنویه و بی توجهی این گروه به دستور ایست و بازرسی ماموران، درگیری به وجود آمد که منجر به کشف 6 هزار لیتر مشروبات شد. یک نفر از قاچاقچیان نیز در این درگیری مجروح شده که در بیمارستان بستری و شرایط وی تحت کنترل است.این مقام آگاه امنیتی وزارت کشور در پایان تاکید کرد: پس از بررسی های دقیق تر، اطلاعات تفصیلی از طریق منابع رسمی منتشر خواهد شد.