آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۹
اقتصادی
۵

اخبار

امضای قرارداد دو میلیارد دلاری ایران و روسیه برای تولید 1000 واگن

در تفاهمنامه ای که میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شورای توسعه اقتصادی روسیه صورت گرفت، قرارداد دو میلیارد دلاری فاینانس تولید مشترک هزار واگن با کاربری های مسافری، باری و استفاده در قطارهای مترو و چند قرارداد دیگر به امضا رسید. به گزارش ایسنا، در این تفاهمنامه موضوعات مختلفی از جمله قرارداد دو میلیارد دلاری فاینانس تولید مشترک هزار واگن بود که سه تا پنج سال آینده به سرانجام خواهد رسید. همچنین در حوزه های مختلف دیگر مانند نفت و گاز، انرژی خورشیدی، توربین ها، خودرو، قطعات یدکی و بالگردهای غیرنظامی نیز تفاهمنامه میان دو کشور منعقد شده است.

نخستین سود سهام عدالت در هفته اول مهر واریز می شود

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: نخستین مرحله پرداخت سود سهام عدالت تا پایان هفته اول مهر ماه انجام می شود. «جعفر سبحانی» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میزان سود پرداختی در مرحله نخست و اینکه کدام یک از 18 گروه مشمول سهام عدالت در اولویت دریافت آن هستند، تا هفته آینده مشخص می شود. وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی با بانک های کشور برگزار شده تا به محض واریز مبالغ، سود متعلقه به حساب مشمولان واریز شود، گفت: برآورد اولیه سازمان خصوصی این است که میزان سود برای کسانی که 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) سهام دارند بین یک میلیون و 300 هزار ریال تا یک میلیون و 500 هزار ریال (130 تا 150 هزار تومان) است.

درآمدهای نفتی ایران از مرز 23 میلیارد دلار گذشت

ایران از محل فروش نفت و میعانات گازی از ابتدای امسال (1396) تاکنون بیش از 23 میلیارد دلار درآمد به دست آورده است. به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، میانگین مقدار فروش نفت خام و میعانات گازی ایران از ابتدای امسال تاکنون بیش از دو میلیون و 600 هزار بشکه در روز بوده است.چین، هند، کره جنوبی، ژاپن از مشتریان سنتی نفت ایران هستند که هم اکنون بیش از 60 درصد نفت ایران به مقاصد این کشورها بارگیری می شود و حدود 40 درصد از نفت ایران نیز به کشورهای اروپایی ارسال می شود. چین به عنوان بزرگترین مشتری نفت ایران در ماه اوت 700 هزار بشکه از ایران نفت خریداری کرده است.