آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۶۵۹۹
اجتماعی
۷

2 زن در تهران شهردار منطقه شدند

با حکم محمدعلی نجفی (شهردار تهران) دو زن در تهران شهردار شدند.

دیروز محمدعلی نجفی طی حکمی «دکتر سمیه حاجوی» را که پیش از این شهردار ناحیه یک منطقه 4 بود، به عنوان شهردار منطقه 7 منصوب کرد. شهردار پایتخت همچنین «مهندس سهیلا صادق زاده» را به عنوان شهردار منطقه 10 منصوب کرد. او پیش از این مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران بود.

انتخاب دو شهردار زن، درحالی برای نخستین بار در تهران اتفاق می افتد که پیش از این «زهرا صدر اعظم نوری» برای نخستین باردر دوره کرباسچی به عنوان شهردار منطقه 7 تهران به مدت 8 سال بود. دومین شهردار زن تهران که در 9 ماه پایانی ریاست محمد باقر قالیباف، (شهردار تهران) به سمت شهردار منطقه 13 معرفی شد، «نرگس معدنی پور» بود. بعد از انتخاب 6 زن از 21 عضو شورای شهر تهران در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، انتظارات زیادی برای انتخاب زنان در مجموعه شهرداری به وجود آمد. چرا که تا پیش از این از مجموع 63 هزار کارمند شهرداری، سهم زنان فقط 9 هزار نفر بود. از طرفی در رده های اول مدیریتی یعنی سطح معاونان شهردار، در هیچ دوره ای، هیچ کدام از این پست های 9 گانه به زنان نرسیده بود. با این اتفاق، امیدها برای انتخاب زنان در رده های مدیریتی نیزبیشتر شده است!

شهردار پایتخت همچنین طی احکام جداگانه ای شهرداران 3منطقه، رئیس سازمان بازرسی و مشاور شهردار در امور برنامه ریزی راهبردی و نوسازی نظام مدیریتی شهری را منصوب کرد.

این گزارش حاکی است «دکتر مصطفی سلیمی» با حکم نجفی به عنوان شهردار منطقه3منصوب شد. وی پیش از این شهردار مناطق 6، 21 و 18 بود.

براساس حکم شهردار پایتخت، «محمدجواد شیرازی»، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و«دکتر حسین غریبی»، مشاور شهردار در امور برنامه ریزی راهبردی و نوسازی نظام مدیریتی شهری شد.