آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۷
جهان
۶

همزمان با شکست بزرگ ترین حمله جبهه النصره به مواضع محور مقاومت

تلاش های چندجانبه برای تسلط بر چاه های نفتی دیرالزور شدت گرفت

یگان های ارتش سوریه، روز سه شنبه، در ادامه مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش، به ساحل شرقی رود فرات وارد شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، یگان های ارتش سوریه با عبور از رود فرات از ساحل روستای الجفره وارد ساحل شرقی فرات شدند و به سوی روستای «حویجه صکر» حرکت کردند. همزمان با پیشروی ارتش سوریه به سوی شرق فرات، چند جنگنده و همچنین دو هواپیمای وابسته به نیروی هوایی این کشور برای نخستین بار پس از سه سال در فرودگاه دیرالزور به زمین نشستند.این دو هواپیما، تجهیزات و مهمات مورد نیاز نیروهای مستقر در دیرالزور را به این شهر انتقال داده اند.

همزمان با ادامه عملیات ارتش سوریه در اطراف شهر دیرالزور، اعتراض های مردمی به تروریست های داعشی در مناطق شرقی این استان افزایش یافته است.

14 شهریورماه، با ورود نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در غرب شهر دیرالزور، محاصره سه ساله این شهر به طور کامل شکسته شد. وجود چاه های نفت و گاز سوریه در این منطقه اهمیت راهبردی به دیرالزور می دهد، زیرا دولت سوریه تا قبل از بحران داخلی، روزانه حدود 550 هزار بشکه نفت از این منطقه استخراج می کرد. تسلط بر منطقه شرق دیرالزور تلاشی است انجام گرفته میان ارتش سوریه و روسیه از یک طرف و آمریکا از سوی دیگر. تلاش آمریکا برای استقرار دائمی نیروهای وابسته به حزب دموکراتیک سوریه در این منطقه با هدف دستیابی به دو مورد نخست تسلط کردهای سوریه بر چاه های نفتی و دوم کنترل مرزهای مشترک سوریه و عراق برای منع برقراری ارتباط بین الحشدالشعبی و محور مقاومت لبنان و سوریه است. در خبر دیگری راجع به تحولات سوریه نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانان آن دو دستگاه تانک و دو خودروی گروهک تروریستی جبهه النصره را در ریف شمال شرقی حماه هدف قرار دادند. مرکز اطلاع رسانی نظامی ارتش سوریه در این باره گزارش داد که این حمله راکتی در محور «قصر ابو سمره» در ریف شمال شرقی حماه صورت گرفت و سرنشینان آن کشته و یا زخمی شدند.

ارتش سوریه و هم پیمانان آن با این حمله راکتی، مانع تهاجم گسترده جبهه النصره و گروه های مرتبط با آن در محور «معان» و «قصر ابوسمره» در ریف شمال شرقی حماه شدند.