آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۰۱
جهان
۲۰

آزمایش موشکی حماس در غزه

جنبش حماس همزمان با آزمایش چند موشک جدید توسط شاخه نظامی خود، سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در مجمع عمومی نوعی اذعان به شکست پروژه سازش و مذاکرات با رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس، روز پنجشنبه سه فروند موشک به سمت دریا شلیک کردند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که همزمان با نگرانی های رژیم صهیونیستی نسبت به تقویت توان موشکی حماس، موشک های جنبش حماس قادر به نشانه گیری اماکن و تاسیسات حساس اسرائیلی در فلسطین اشغالی است. از سویی دیگر جنبش حماس با صدور بیانیه ای سخنرانی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل را نوعی اذعان به شکست پروژه سازش و مذاکرات با رژیم صهیونیستی دانست. حماس در عین حال از اعلام حضور دولت

«رامی حمد الله» نخست وزیر تشکیلات خودگردان در غزه استقبال و تاکید کرد به اقدامات خود در راستای آشتی ملی ادامه خواهد داد تا این مساله به واقعیت تبدیل شود.

خبر دیگری از سرزمین های اشغالی حاکی است روز پنجشنبه اشغالگران صهیونیست تدابیر امنیتی شدیدی در دروازه های مسجد مبارک الاقصی به اجرا گذاشتند. به این ترتیب که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با استقرار در این دروازه ها محدودیت های شدیدی را در زمینه ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی اعمال کرده و آنها را هنگام ورود به این مکان معنوی بازرسی بدنی کردند. این در حالی است که همزمان با آغاز سال جدید قمری «شیخ محمد حسین» مفتی بیت المقدس تاکید کرد اسرائیل هیچ حقی در مسجدالاقصی ندارد.