آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سرتیپ مومنی خبر داد: کشف 351 تن مواد مخدر و 1600 میلیارد تومان کالای قاچاق

جانشین فرماندهی ناجا گفت: از ابتدای امسال تاکنون 351 تن انواع مواد مخدر و 1600 میلیارد تومان کالای قاچاق توسط پلیس در کشور کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرتیپ اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات کالاهای قاچاق در استان هرمزگان اظهار کرد: از ابتدای امسال در کل کشور میزان کشفیات پلیس در حوزه قاچاق کالا 32 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در 6 ماه ابتدایی امسال 351 تن مواد مخدر در کشور کشف شده که 200 تن از این کشفیات از 3 استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بوده است.

جانشین فرماندهی ناجا با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز از ابتدای امسال 1600 میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور کشف شده است، خاطرنشان کرد: تعداد پرونده های قاچاق بالای 500 میلیون تومان نسبت به 6 ماهه ابتدایی سال قبل حدود 57 درصد افزایش را نشان می دهد.

مومنی ادامه داد: شاخص های امنیتی استان هرمزگان نیز نسبت به سال قبل بهبود چشمگیری یافته است و شمار جرائم خشن و مهم نیز بشدت کاهش یافته که نشانه تقویت امنیت عمومی در استان است.

وی تاکید کرد: تمرکزمان را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا بر تقویت کارهای اطلاعاتی و برخورد با باندهای کلان قرار داده ایم و راهبرد ما نیز در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، تقویت حضور در مبادی رسمی و در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز تقویت حضور در مرزها است.