آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۹
جهان
۸

دکتر سیدحسین میرمحمد صادقی، دبیرکل مجمع همبستگی حقوقدانان در گفت وگو با جام جم:باید راهکاری برای پس گرفتن «صلح نوبل» اندیشیده شود

کمیل انتظاری

آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل در آستانه روز جهانی صلح می گوید، نمی داند چرا 400 هزار مسلمان روهینگیایی از میانمار گریخته اند؟ سوچی اعلام کرده از بازدید گروه های بین المللی از منطقه راخین هراسی ندارد، اما میانمار هنوز به هیچ گروهی اجازه ورود نداده است. عفو بین الملل در پاسخ عنوان کرده است، دولت میانمار واقعیت را انکار می کند و در برابر پاکسازی قومی، سرش را در برف کرده است. به مناسبت روز جهانی صلح، درباره واکنش به سکوت آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم در میانمار، با دکتر سیدحسین میرمحمد صادقی، استاد دانشگاه و سخنگوی پیشین قوه قضاییه گفت وگو کرده ایم. او اخیرا نامه ای از سوی مجمع همبستگی حقوقدانان و کرسی حقوق بشر سازمان یونسکو در شهید بهشتی به دادستان دادگاه بین المللی کیفری لاهه نوشته است تا جنایت علیه مسلمانان روهینگیا به این دادگاه ارجاع داده شود.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.