آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۹
حوادث
۱۹

«باز گذاشتن شیر گاز» علت انفجار مرگبار مسافرخانه

باز گذاشتن شیر گاز توسط یک مسافر، علت انفجار مهمانپذیر «آفتاب» در قم بود که به کشته شدن پنج نفر و جراحت 15 نفر دیگر منجر شد. در بین کشته شده ها، چهار زن و یک مرد وجود دارد و حال یکی از مجروحان وخیم است. دادستان قم با اشاره به بازداشت صاحب مسافرخانه، از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی حادثه خبر داده است.

به گزارش جام جم، ساعت 12 و 21 دقیقه ظهر پنجشنبه، انفجار یک مسافرخانه در نزدیکی حرم حضرت معصومه(س) در کوچه آبشار به آتش نشانی قم اطلاع داده شد. شدت انفجار باعث ریزش مسافرخانه و گرفتار شدن چند نفر زیر آوار آن شده بود. آتش نشان ها بسرعت عملیات آواربرداری را آغاز کردند، اما در نهایت، پنج مسافر به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست دادند و 15 نفر دیگر نیز مجروح شدند. شدت انفجار به حدی بود که عملیات آواربرداری چند ساعت زمان برد، تعدادی از خودروهای پارک شده در کوچه آسیب دیدند و شیشه های تعدادی مغازه نیز فرو ریخت.

به گفته پیر حسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور از 15 مجروح حادثه، یک نفر دچار سوختگی 100 درصد شده و بقیه به دلیل سوختگی 10 درصدی در بیمارستان های نکویی و علی بن ابی طالب(ع) قم بستری هستند.

در ساعات ابتدایی انفجار، علت حادثه منفجر شدن کپسول گاز اعلام شد، اما آتش نشانی این موضوع را تکذیب کرد تا این که پس از بررسی محل توسط کارشناسان، علت انفجار «سهل انگاری یکی از مسافران در باز گذاشتن شیر گاز» اعلام شد.