آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۹
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

مچ اندازان زن به عرصه های جهانی فکر می کنند

مرزوقی: تائید شویم به آسیا می رویم

قرار است زنان ایرانی در کاپ آسیا زورآزمایی کنند، اما با وجود برخی مجوزها هنوز حضور تیم بانوان ایران در این رقابت ها مشخص نیست.

شروع مچ اندازی بانوان در ایران با راه اندازی بخش بانوان در زیرمجموعه فدراسیون پرورش اندام بود. با معرفی نایب رئیس بانوان، مچ اندازی فعالیت خود را به صورت پراکنده آغاز کرد، اما همین مقدار فعالیت اندک با استقبال پرشمار دختران ایرانی رو به رو شد. بانوان نشان دادند علاقه زیادی به رشته مچ اندازی دارند، بنابراین فدراسیون ناچار شد فعالیت های این بخش را هدفمند کند.

مچ اندازی در حال حاضر مجوز پوشش اسلامی را گرفته است و فعالیت های داخلی مچ اندازی، بانوان را برای عضویت در تیم ملی و زورآزمایی در میادین بین المللی ترغیب می کند. قرار است تیم ملی مچ اندازی بانوان بزودی تشکیل شود؛ این خبر را زهره مرزوقی، نایب رئیس بانوان فدراسیون اعلام می کند و می گوید: نخستین دوره رقابت های قهرمانی مچ اندازی بانوان ایران در کرمانشاه برگزار شد و پس از برگزاری این رقابت ها تیم ملی با حضور مستعدترین نفرات این رشته تشکیل می شود. با توجه به نوع و شیوه اجرای مچ اندازی در مسابقات بین المللی، ظرفیت خوبی برای بانوان وجود دارد که با پوشش اسلامی مصوب، بتوانند در رقابت های برون مرزی زورآزمایی کنند.

در بخش مردان سال هاست که فعالیت هایی در مچ اندازی وجود دارد و حتی قهرمانانی در سطح جهان معرفی شدند که به صورت فردی با پرچم جمهوری اسلامی در مسابقه ها حاضر شدند. تیم مردان در رقابت های کاپ آسیا هم شرکت می کند، اما مرزوقی درباره حضور زنان می گوید پیگیر اعزام دختران به این دوره از مسابقه هاست.

زهره مرزوقی درباره پوشش بانوان مچ انداز می گوید: لباس ما طراحی شده است و مشکلی وجود ندارد، فقط فدراسیون جهانی برای تائید نهایی روی آرنج بانوان که روی سطح قرار می گیرد، نکاتی را به ما یادآوری کرد. ما این قسمت دست را با ساق بلندی پوشش دادیم که منتظر تائید نهایی فدراسیون جهانی هستیم. چنانچه پوشش کامل دختران مچ انداز ما تائید شود، با رایزنی و تعامل بیشتر آبان امسال در مسابقه های قهرمانی آسیا شرکت می کنیم.